onsdag 15 augusti 2012

Semester, for realz; Golf och fotboll med familjen

Erik och pappa

Här slog jag in den typ 130 meter rätt fint!


Att vara i gbg med en stökig lägenhet, utan diskmaskin, mer eller mindre utan internet och utan ordning gjorde en resa till Bollebygd lite mer lockande. Pappa skulle spela golf och min bror hängde på! Erik är nog en värre handikapp myglare än mig och han vann poängboogeyn. Har inte spelat på 3-4 år och ens var jag inte särskilt stabil även om jag kunde få till det ibland. Idag slog jag rätt långt och ibland fint men puttningen var helt fruktansvärt off. Tycker för övrigt att det är en överskattad del av spelet, de borde göra hålen större. Det kanske låter löjligt men jag tycker ärligt talat det suger och att det skulle göra det hela mer intressant. Då skulle det vara liiite större chans för hole in one, man skulle kunna chippa in den lättare och så skulle man göra långa puttar etc lättare. Är helt orimligt imo att man får slå 3 slag in på 400 meter och sen 3 puttar så räknas de samma.

Nåväl!! Senare på kvällen skulle erik spela korpfotboll och hade inget för mig så jag hängde på! Vi vann med 2-1, jag slog hörnan som någon nickade in för 1-0 och sen så gjorde jag 2-1 med ett skott som uppenbarligen var så hårt att målvakten inte klarade av att hålla den :). Rätt skön tabbe kan tyckas. Sen var jag allmänt bäst (ödmjuk javisst!) men så tänker man att korpfotboll kanske inte är så svårt. Förresten känns det lite som att jag börjar bli lite mer stabil igen trots att jag inte spelat supermycket fotboll i sommar. Tycker crossbollarna börjar sakta men säkert rikta sig rätt igen. Förresten så vägde jag mig igår och jag har gått ner 2-3 kg! Skönt att löpning och lite mer återhållsam diet givit resultat på några få veckor.

Idag ska familjen grilla och sen kolla på Sverige - Brasilien. Känns lite som jag är i semestermode nu och det mesta känns rätt gött ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar