fredag 17 augusti 2012

Corazon de la noche!

Hade bestämt att träffa min gamla roommate och en annan vän på corazon de la noche! Det var supertrevligt faktiskt, pratade om högt som lågt, vi kom fram till att man inte alltid bör vara ärlig och att säga till en tjej att hon har tunt fett hår inte är så smooth :). Det slog även de mer osmootha saker jag sagt tror jag.

Nu var det inte jag som sa just det men en sak som var lite humoristisk var också en lite facepalm-moment kom efteråt. När vi åt framgick att min middagskamrat hade fått jobb som båtvärd. Jag undrade lite vad det var och det gick ut på att ta emot och släppa in båtar och fick provision per båt. Då tänkte jag på såna där som fanns för i tiden som släppte in vagnar etc och fick en peng varje gång de öppnade grinden. En grindpojke! Direkt när jag sa märkte jag hur illa det lät, inte alls som jag menade! Fast det är skönt med intelligenta trevliga människor, de tar saker med ro.

Sen tog jag med mig en latte från condeco och lite halvglad funderade jag på om man skulle ringa runt till folk men sen tänkte att det ändå var torsdag och att jag lika gärna kan gå ut nån annan dag. Precis då ringde det och jag vände och drog iväg nån timma eller två till. Förresten är det märkligt att den stora trafikerade cykel- o gångvägen genom heden inte är belyst.

Därefter jobbade jag i 2 timmar och efter att ha torskat 4 dagar irad så kändes det skönt att ta en liten vinst på 1500 kr. Många bäckar små. Belåten dag oavsett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar