onsdag 8 augusti 2012

Nostalgigrind-lockdown + tablet + Dubbel dubbel för dubbeln.


Surfplatta back!

Idag hade jag och Patrik bestämt att vi skulle ha en grindkväll! För er som inte visste så hyrde jag och Patrik ett kontor ihop och spela poker på, när jag flyttade till Spanien sa jag upp det men han är kvar så detta blev första kontorsgrinden för mig på ett år drygt. Det var trevligt! Vi började dock med att värma upp på dubbel dubbel och ta en öl medans man fick vänta på att få matplats och sen Yangtze menyn. Yangtze floden är förresten vad jag tror är kinas längsta flod, typ 4-5e längst i världen om jag inte missminner mig (att använda wikipedia är att fuska). Tycker den menyn är väldigt prisvärd, framförallt då om man jämför med Hello monkey. Rätt gött är det också. Tror bådas favorit var fun med räkor och något mer i chiliolja. Är dock inte förtjust i koriander och även om det inte är sönderbombat med koriander så kommer det rätt ofta "korianderexplosioner" som förstör lite, det är ju iofs en smaksak!

Kontoret har hottats upp lite sen sist! Nu så var jag där i julas tror jag men det sker successiva förbättringar. Det är väldigt trevligt tycker jag att fixa till där man jobbar. Vi köpte ju en bäddfåtölj som jag använde att ta powernaps i ibland. Det är ju verkligen inget standard men det ska ju vara bekvämt. Och så hade vi ju minikylskåp för energidryck/cola/öl. Vad jag INTE hade var mina skärmar då eftersom jag fick låna en plats men jag tog med mig min 23"are som för övrigt är skitlätt och en laptop och så gick det finfint. Pokern började verkligen sjukt bra, pokern har ju tyvärr gått i stiltje senaste 1,5 månaderna ungefär och kört lite lägre men trots det var jag upp 4200 kr som bäst och låg plus i 2 timmar. Sen gick det nerför och två av tre set med AA torskade och förlorade en tusing spelmässigt men totalt sett blev jag plus ungefär 430 kr för 3 timmars arbete. Inte superbra men bättre än att förlora!

Hämtade btw ut min lilla surfplatta osm blivit färdig från lagning från siba. Har ju fått ett skitbra fodral som gör att den blir mycket mer användbar nu också. Gött mos.

PS: Ursäkta för det sämsta försöker att vara ordvitsig nånsin. Äter man på dubbel dubbel två gånger så är enklaste skämtet en dubbel dubbel dubbel eller en trippel dubbel. Oavsett är det illa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar