tisdag 30 november 2010

Prelat

Planer är inget värt om man inte genomför dom och därför skall jag också plugga för högskoleprovet, något som jag gör nu! Prelat kunde jag och hade rätt på men tyckte det var kul att det betyder "hög präst". Givetvis menar dom "högt stående präst" eller liknande men jag får en helt annan sinnesbild av definitionen :).

Skriver förresten ner alla ord jag haft fel på i en liten lista som jag tänkte försöka gå igenom så man minns dem och inte gör om samma misstag igen. Orddelen är förresten nog min starkaste sida av högskoleprovet förutom engelskan tror jag. Har nämligen bara fått hemskickat HELA mitt provresultat en enda gång och det var den senaste och jag minns inte alls vart jag la den :S. Nåväl. Ville bara säga att jag är duktig :).

Spelat poker 3 korta pass idag också och vunnit alla och faktiskt fått en fin dag. Ska nog spela fjärde passet snart.

Imorgon blir det rätt segt eftersom jag ska ha föreläsning på dagen men också sen på kvällen för affärsplaneringen som jag tyvärr måste gå på trots att jag gjorde alla uppgifter och fick godkänt på dom. Den kursen som jag läste gick nämligen samtidigt som retorik 1 och båda hade kvällslektioner på tisdagkvällarna runt samma tid. Så fick 3 lektioner för låg närvaro för minimikravet. Inga problem nu dock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar