torsdag 11 november 2010

Kolla killen, nu blir det loppis

Var ju på en loppis i helgen men fanns ju inga möbler där och vid den tiden så var det för sent för att gå till en annan. Nu kom max och azefeh (hoppas jag inte minns fel) för att hjälpa mig att inreda min lägenhet och bollade lite idéer och fick en lista på lite loppisar med möbler. Käkar lite thaimat och ska med dom till gamla uppåt framåt som tydligen heter Puta madre och jag är nästan 100% att det betyder "din mammas vagina" för när jag bodde i sydney var det en chilenare som sa att man kunde använda "Puta del madre" till vadsomhelst och att det var nån typ av svordom. Fun fact!

2 kommentarer:

  1. Haha! Jag tror det betyder något sådant ja! Vad tyckte du om stället? (atefeh med t btw)

    SvaraRadera
  2. Det betyder horunge, eller ungjävel :D

    SvaraRadera