onsdag 10 november 2010

Mr Digital???


Nu funderar jag på att göra lite inköp när man fått ut lite lön. Antagligen kommer jag avvakta liiite innan jag köper något dyrt men fortsätter allt bra funderar jag på om jag ska bli mr digital och scanna in massa papper och skit. Jag plockar nämligen upp en hel del grejer som jag tycker är intressant som jag vill spara men dessa tar ju plats och framförallt är det segt att strukturera upp pärmar med massa skit i som tar ful plats.

Är också rätt sugen på att köpa en e-bok för tycker det verkar jätteawesome och det finns en massa PDF-böcker som jag har på datorn som jag vill läsa men det är så extremt oskönt att läsa böcker på PDF via datorn utan e-ink verkar riktigt nice. En bra e-bokläsare verkar vara en ifreån sony som kostar 2200 kr men nyligen kom en e-bokgrej med färg ut och kanske kan vara bra att vänta. Inte för att jag känner så stort behov av att ha färg men om jag klarat mig fram tills nu utan e-bokläsare kan jag ju iaf vänta 1 år när färg lär vara standard.

En av de största fördelarna med e-boksläsare är ju batteritiden på denna teknik som är smått sjuk. Den kan ju visa en sida hur länge som helst, den drar ju bara ström när den byter sida och en laddning går på 6000 sidor. Behöver alltså inte tänka på uttag och ladda den varje dag liksom, rätt nice. Gillar det för övrigt också med plugget eftersom jag är kass på att sortera alla papper och grejer och vill kunna dela upp det i mappar osv och ha allt på datorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar