tisdag 9 november 2010

Mina mål

Känner att jag har en nyvunnen inspiration att förändra saker just nu. Jag sitter här och funderar lite bara på vad jag egentilgen vill och isf hur jag ska lyckas med dessa mål. Jag tänker att det vore jävligt nice att börja på ett SERIÖST program väldigt snart. Vägen dit är genom att få några poäng mer på högskoleprovet och nu ska jag göra onsdagar till högskoleprov-pluggdagen. Oavsett hur trött jag känner mig kommer jag läsa minst en timma varje onsdag.

Att sätta varje grej till en viss dag tror jag är bra som en sorts extra påminnelse. Därför tänkte jag också göra torsdagar till gourmet-matlagningsdagen. Satte förresten ut 30 minuter imorgon på schemat för att bestämma en lite roligare måltid för resten av veckan.


Musikskapandet
En annan sak jag vill göra är att komma igång med musikinspelning. Igår tyckte jag det gick framåt och är rätt taggad nu. Tror itne det blir några problem att sätta över tid till det där just nu. Känns som att nu när jag sover mindre så är jag mer fokuserad på att göra saker. Försov mig typ flera timmar rätt ofta så blev typ att jag sov typ 10 timmar per dag vissa dagar. Gör man det 3 dagar i veckan blir det uppenbarligen 9 timmar mer sömn om man jämför med att sova 7 timmar. Massa tid!!!

Pokern.
Det är jättekul att det faktiskt går bra nu (plus 4 månader irad, yeay) och att jag hittat en mycket bättre balans. Jag har inte alls samma begär att gå upp och spela jättehögt och jag tycker det funkar superbra med att dela upp pokerspelandet rätt jämnt över dagen så att jag aldrig spelar typ mer än 3 timmar i sträck utan då går jag hem emellan och tar en paus. Samtidigt tycker jag det funkar jättebra med nu när jag kör 1 vs 1 vilket innebär att man väntar rätt mycket på att någon ska våga möta en och denna väntan kan jag fylla med att läsa böcker, något jag vill göra men inte har gjort innan. Så jag ska fortsätta som jag gör och efter att ha betalt lägenheten osv så bör jag kunna ta ut lite mer av mina vinster och faktiskt njuta av att vinna istället för att ta ut och betala av skit. Just nu är min årslön för 2010 svagt under godkänt och egentligen vill jag tjäna rätt mycket mer än vad en genomsnittlön är för att jag ska känna att det är värt. Nu har jag iofs pluggat heltid i princip hela året vilket ju tar en del tid såklart men iaf. Så nu när jag hittat ett bra fokus och en bra harmoni så ska jag försöka tuffa på och snart bör jag ha rulle för att spela lite 10/20 där de riktiga pengarna finns och förhoppningsvis kommer november och december sluta i framgång, förra året var ju dessa månader väldigt bra för mig :).

Resandet
Min förhoppning är att jag ska resa väldigt mycket 2011 för jag tröttnar på GBG hela tiden tyvärr. Jag tror en del av det bottnar i att jag inte är helt nöjd med allt just nu (även om jag är mer positiv än på länge!) men oavsett hur det utvecklar sig så vill jag resa mycket. Har lagt upp en liten sparstrategi där jag lägger x% av vinsten på resor osv. Såna här fördelningar har jag egentligen gjort hela tiden men dessa är rätt svåra att hålla när man har resultat som kan se ut -150 000 kr ena månaden och plus +200 000 andra månaden. Ska man ta ut 50 000 kr då och räkna på det där eller kan man ta pengar när man eventuellt förlorar 100 000 kr månaden därpå? Nu har jag iaf plussat 4 månader irad med ett hyfsat jämnt resultat eftersom jag i princip har hållt mig till 5/10 oavsett om jag vunnit eller inte och inte tagit med mig dagens vinst och satt mig på 15/30 och om jag vann 2k$ där så tog jag dom till ett 30/60 om det var fiskar där. Nu tar jag bort dessa höga bord ifrån lobbyn så jag inte ens KAN SE om det är inne en idiot på 30/60.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar