lördag 27 november 2010

Fixarn!

Mina föräldrar kom idag och hjälpte mig med skit och vi åkte som sagt till Saron vid 10. Undra när jag senast vaknade 10 på en lördagmorgon :P. Nåväl, väl där så fanns det en del skit, tänkt först köpa ett hörnvitrinskåp som dock tyvärr hade lite repor på sig. Men en fördel med de äldre skåpen är ju att de ofta har riktigt trä (och inte faner) så man kan slipa ner det men man vet ju inte riktigt hur mycket bets och skit som är på ytan och eventuellt måste man ju sandpappra hela skåpet. Det orkar man kanske om man hittat ett annars perfekt skåp men skåpet i fråga var helt okej men verkligen inget speciellt.

Men däremot köpte jag den här för 320 kr! En fet marmorskiva, hell yeah!

Köpte också denna piedestal/minibord-grej för tyckte den var lite cool. Också marmor! 420 kr kostade denna och det var verkligen inte secondhand-billigt men när jag köpte ett vitrinskåp för 25 kr så skämdes jag nästan. Dessa marmorobjektsinköp är antagligen ett resultat över att jag kollar för mycket på rome, spartacus och läst för mycket romersk historia.

Nu ska jag läsa lite tror jag, vann pyttelite idag på pokern och går jag inte på bio ikväll så kommer jag vara hemma och ha ont igen. Har precis lika ont idag och börjar bli mer och mer övertygad om att denna blindtarmen-grej inte kommer att gå över av sig självt. Väntar dock tills imorgon på dagen innan jag gör nåt. Tjoo på er!

2 kommentarer:

  1. Jag gillar dig göran men du har inte bra smak vad gäller bord hehe. Marmor är så 80tal. Inte alls snyggt. Du måste fundera ut en stil som är din och att den går som en röd tråd genom hela din lägenhet.

    //kicki (som inte alls vill låta elak!!)

    SvaraRadera
  2. Haha nää jag är rätt osäker på alla möbler jag köpt faktiskt. Fast marmor i sig är supervackert, njaa jag tror ändå jag är rätt nöjd med soffbordet. Fast resten av mina nyinhandlade möbler är jag lite tveksam till men det är ju fördelen med sceond hand, det är så billigt att man kan slänga det utan samvete.

    Joo det var exakt vad jag sa och anledningen till varför jag frågade om Max flickvän om hon ville hjälpa till och det ville hon men samtidigt så har ju hon andra planer på lördag morgon så det blev att jag köpte sakerna själv ändå.

    Jag vill ha lite majestätisk feeling alternativ lounge/stilrent. Tänkte ett tag på marrakech-stilen men tycker den är lite uttjatad.

    Håller dock med om att det fortfarande bara känns lite ihopplockat lite random men har iaf blivit av med några av de konstigaste träslagen/färgerna och fått in lite stringens med svartbrunt till nya TV-bänken och sådär.

    SvaraRadera