söndag 28 november 2010

Inredningstankar

Jag tänkte skriva kommentaren jag fick ifrån Kicki och svaret jag skrev. Allt jag gör försöker jag göra så bra som möjligt. Eller pluggandet har kanske inte varit fallet men allt annat försöker jag ständigt förbättra mig själv på och tycker oftast det blir rätt bra. Men inredningen känner jag att jag är rätt lost och jag blir nog inte bättre heller :). Så jag är lite osäker


"Jag gillar dig göran men du har inte bra smak vad gäller bord hehe. Marmor är så 80tal. Inte alls snyggt. Du måste fundera ut en stil som är din och att den går som en röd tråd genom hela din lägenhet.

//kicki (som inte alls vill låta elak!!)"


Svar + extra kommentar

Haha nää jag är rätt osäker på alla möbler jag köpt faktiskt. Fast marmor i sig är supervackert, njaa jag tror ändå jag är rätt nöjd med soffbordet. Fast resten av mina nyinhandlade möbler är jag lite tveksam till men det är ju fördelen med sceond hand, det är så billigt att man kan slänga det utan samvete.

Joo det var exakt vad jag sa och anledningen till varför jag frågade om Max flickvän om hon ville hjälpa till och det ville hon men samtidigt så har ju hon andra planer på lördag morgon så det blev att jag köpte sakerna själv ändå.

Jag vill ha lite majestätisk feeling alternativ lounge/stilrent. Tänkte ett tag på marrakech-stilen men tycker den är lite uttjatad.

Håller dock med om att det fortfarande bara känns lite ihopplockat lite random men har iaf blivit av med några av de konstigaste träslagen/färgerna och fått in lite stringens med svartbrunt till nya TV-bänken och sådär. Sen är det också svårt att få en röd tråd när alla gamla möbler har så olika färger och träslag och det mesta på ikea är så himla opersonliga och raka, simpla och intetsägande möbler.

1 kommentar:

  1. När jag tänker "vad ÄR göran?" så tänker; kvalité, elegant, enkelt men snyggt, varma/mysiga inslag i inredning (t.ex. en lyxig men varm fondlägg eller snygga kuddar i en mörk snygg soffa).

    Ikea är till för tillbehör, de har inte möbler för dig. Second hand är bra för de som har retrostilen (t.ex. joel) men inte för oss andra. Visst det finns kap, men det är sällan (tycker jag!). Du ska gå in i affärer som har kvalité, t.ex. mio (dyrt jag vet, men det är snyggast och med din inkomst så spara lite varje månad och köp när du verkligen fastnat för något), chilli, EM-möbler.

    Men du är inte ensam, det ÄR svårt att inreda en lägenhet. Jag är trött på min stil, men samtidigt är mysighetsstilen jag, jag behöver den känslan när jag kommer hem liksom. Du tänker nog som alla killar/män: billigt, någorlunda snyggt och byta ut när man tröttnat. Jag är väldigt eftertänksam i allt jag gör, även inredning. Beställer hem massor av kataloger, går till affären, proversitter/tittar, fotar det med mobilen, går hem och kollar om det skulle passa, kollar runt lite till. Sen om jag verkligen gillar det så är det värt att spara till och då är det lugnt om tv-bordet kostar 2500-3500kr (som mitt gjorde PÅ REAN (!!) PÅ MIO!) haha.

    Så beställ kataloger Göran. Du är en kvalitets-man, du har bara inte insett det än kanske :P En kille som köper Expresso-maskin och vinkyl KÖPER INTE MÖBLER PÅ MÅFÅ PÅ SECOND HAND! ;)

    SvaraRadera