onsdag 24 november 2010

Låtskrivande

Försöker skriva en text och komma igång med det där som jag så länge velat men känner att man är fast i nån jävla svenskfälla med typ, assimpel engelska och asdåliga uttryck och segt att man inte skriver metal så man kan dra till med "Shame marries the guilt and introduces itself to the concept of total loneliness" som inflames och tycka det låter jävligt coolt.

Antagligen har det med att jag typ aldrig har läst en text om jag inte tänkt spela den själv eftersom jag tycker själva musiken är så mycket viktigare än orden. Det Christian Kjellvander en gång sa om att han hellre skriver bra texter men dålig musik än tvärtom tycker jag är det konstigaste jag hört. Men jag är ju också rätt konstig.

Ett annat problem förresten med att skriva texter är att det känns som mest intressant att uttrycka kontroversiella åsikter i typ ett blogginlägg eller en debattartikel men försökte skriva en text om tanken på att hata människor rent generellt men kom rätt snabbt fram till att det inte funkade. Iaf inte om man inte vill göra en "skojlåt" med en "rolig refräng" men det är jag inte alls sugen på.

Så jag tänkte på vad som funkade och det blev liksom upplevelser och känslor och visst kan man skriva tusentals texter om det och inte få det bli tråkigt men samtidigt så vill jag hellre göra nåt nytt och inte plöja i gamla spår. Men jag antar att man måste börja nånstans :P. Jag bara skriver om vad jag tänker, okej!?!?! :PPP

Såja, nu har jag tagit en tillräckligt lång paus. Tjo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar