söndag 3 juni 2012

Stadstur och helga!

Igår var vi ute en kortis efter jag sagt hejdå till pappa. Träffade lite fölk vi kände men det var mest par, vi träffade några andra spanjorer och chillade med lite öl och så bjöd de med oss till typ deras pub. Lite osäker på vad han menade men antar att det var deras stammishak eller något. Nåväl, där träffade vi en sjukt vacker kvinna, hon var ifrån väst-sahara som tydligen vill göra sig fria ifrån Marocko. Tycker alltid de mest udda "genetiska linjerna" blir bra, många väldigt vackra människor är ju ofta typ irländsk/marocko, persisk/spanjor.  Eller ahh, iaf många av de som är spännande på något sätt, jag tänker framförallt på Padma Lakshmi i top chef som dock inte är lika fotogenisk som hon är vacker på video. Nog om det!

Padma Lakshimi

Sen iaf så bestämde vi tydligen att vi skulle jobba med vår urbanism-grej. Vi har gjort en analys av ett stadsområde och nu ska vi göra en film om det. Så vi tog skateboardar för att få en mer jämn och fin rullning framåt i filmen och gick i den stora värmen. Min roll var att fotografera så jag tänkte att jag kunde lägga upp lite bilder. Tycker bilderna blev jäkligt bra på min nya mobilkamera! Helt sjukt nöjd med den än så länge, blir bara riktigt fult när man zoomar, hehe.


Två bakisboyz

Palatset


Spielberg hade varit imponerad över våran filmteknik.



Löjligt inzoomad bild, trodde inte den skulle bli så dålig, lesson learned. Alkoholister på bänk!

Teleferryn som går igenom området.





En katt som kanske heter Miriam :)?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar