torsdag 7 juni 2012

Närmar mig slutklampen, projekt osv

Hej! Nu börjar vi avsluta allt och det känns så skönt att kunna skippa vissa grejer ur schemat. Jag tror t ex att vi bara har en klass imorgon och sen kanske vi bara har 2-3 lektioner hela nästa vecka. Woho! Idag presenterade jag följande arbete, han verkade rätt nöjd faktiskt, själv så är jag nog också rätt nöjd, iaf med vissa saker. Om ni undrar vad första bilden är för skit så är processen och geometrin det viktiga i denna kurs. Det är faktiskt rätt intressant hur man börjar förstå och uppskatta saker som man tidigare inte brytt sig om, hehe. Nää men på allvar så märker jag på mig själv hur jag tänker mer design och hur jag ser på något och analyserar det medans tidigare skulle jag bara säga typ "jaha, det är ju bara en vanlig x?".

Var ute och sprang igen, är uppe i 2,5 mil för veckan men ska jag chilla lite tills på söndag eller måndag tror jag. Känner att det mest är mina ben som inte riktigt orkar, det är inte konditionen utan benen är riktigt tunga. Har ju inte sprungit på typ 2 år så kanske inte så konstigt. Ska fortsätta att äta nyttigt och så kanske vi har droppat ett kilo eller så. Två kilo är nog ganska perfekt för moi även om jag tror och hoppas att ingen uppfattar mig som tjock :).

 Antar att andra bilden inte säger så mycket för er dock. De ska inte vara konstverk såklart utan bara ta fram en idé. Just det ja, en kul grej angående det är att vår lärare verkar köra så på alla första-års-elever. Han visar två sketcher som han gjorde i sina studier, en som är väldigt snabb och sketchy medans andra är en fin med naturtrogna former, massa färger och massa små detaljer. Sen frågar han vilka han vi gillar? Han säger sen att den finare är helt värdelös eftersom han lika gärna kan ta en bild. Detta är mitt försvar för att det ser fult ut ;).


Klicka på den för att få de i fullscreen btw.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar