söndag 10 juni 2012

Spanien - Italien!

Santiago Bernabeu!
Hej!

På söndagen spanade vi in Spanien - Italien. Skulle vara lite folk där vid santiago bernabeu. Själv trodde jag det skulle vara liksom någon trevlig park eller nåt i närheten med barer osv men det var en stor skärm utanför på asfalt och det fanns varken sittplatser eller öl. Lite synd tyckte jag, gillar inte att stå upp under längre perioder. Hade också varit trevligt med en kall öl i solskenet. Nåväl.
Jag hejar ju på italien så var kul när de gjorde mål. Det var massa spanska huliganidioter precis vid oss och de höll på och kasta flaskor (jag fick en i huvudet, min kompis med) och en började märkligt nog haila vilket kan tyckas historielöst. Det mest tragiska var dock att precis emellan oss så fanns det en grupp med mentalt nedsatta (är detta det politiskt korrekta ordet? Jag försöker) som fick lite panik, tyckte mest synd om dom. Lite tråkigt med hotfull stämning, hoppas det inte är så oftast i Spanien.

Sen bar det rätt snabbt hem, mycket saker att göra. 




Flera stannade kvar och dansade efter matchen, trots 1-1!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar