onsdag 6 juni 2012

Shantaram - Igen samt judge a book my its cover

Håller på o läser en bok nu som heter Shantaram. Först i början var jag jättetaggad, sen blir jag mindre o mindre taggad och jag stör mig alltmer på författaren. Tycker fortfarande den är läsvärd osv, jag kommer inte sluta och sådär men vad jag börjat tänka på är hur han ser ut lite. Inte för att det spelar någon roll men jag tänkte på, med tanke på hur han skriver, att han antagligen är helt stillös och har konstiga värderingar. Senaste grejen han pratade om där var att anarki är det enda filosofiska synsättet som ger tilltro till människan och lite ditåt. Då var jag tvungen att söka lite på hur mycket av alla hans grejer som var sanna och då kom det upp lite bilder. Och ja, det var som jag trodde. Och nej, det är inte så dom klär sig i australien.


Då tänker ni såhär; Herregud va ytlig du är. Hur sekundärt är inte hans utseende? Jo som sagt, det är i detta fallet rätt viktigt, hans sätt att handla o tänka i boken fick mig att anta att detta skulle avspeglas på hans karisma. Och det gjorde det. Med besked.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar