söndag 10 juni 2012

Söndag, jobb och EM-start!


Buenos dias tios!
Jag har velat arbete hela veckan med sista teamprojektet men han har velat jobba de mest skumma tiderna ever. Först vill han träffas 19:00 på skolan, sen vill han träffas 10:00 på söndag. Jag frågar honom om han är galen. Säger att det är supersent och frågar om han vill träffas 15 eller nåt. Blir iaf att jag åker dit vid 12. Fine. Kom dit och han börjar smsa. Jag hintar lite lätt men han slutar inte förrens om 10 minuter. Sen så iaf kör vi igång lite lätt och gör en modell. Vi ska använda snöre. Så jag binder snören runt metalstänger och när jag är färdig klagar han på att de sitter löst. Jag säger att man kan ju göra lite hur man vill, det ena alternativet är inte bättre än det andra. Men iaf så river han upp det och jag gör om det igen. Denna gången är tråden sträckt. Fine. Då river han upp det igen och gör om samma sak själv fast 20 ggr sämre. Jag säger att det ju är samma fast sämre och gör precis som han gjorde och det faller isär mycket lättare.

Sen bestämmer han sig för att använda det materialet på den övre bilden. Vi har inte det utan han säger att JAG ska åka in 50 minuter till madrid, köpa detta papper och sen åka 50 minuter tillbaka. Jag säger att det blir lika bra om du kör papper, det är bara en superliten detalj och jag tror ärligt talat inte det blir bättre och även om det skulle bli pyttelite bättre så är det som sagt en superliten detalj och är inte värt att lägga 3 timmar på det men om han vill åka in så fine, jag betalar väl halva. Då säger han att han inte vill åka in och motiverar det med att jag inte har några föreläsningar imorgon. Håller nog med om en observation jag hörde om att spanjorerna här saknar inspiration, varenda jävel här gör exakt likadana saker och kan inte tänka sig att kompromissa. Det är som att prata med en vägg.

Nåväl, får försöka tänka happy thoughts. Spanien spelar idag vs italien i EM. Ska åka till Bernabeu med lite folk snart. TÄnkte ta lite bilder nog så det kommer nog lite sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar