tisdag 26 juni 2012

Ännu en bra dag, fotboll och matlagningsgrejer!

Igår tränade jag som sagt lite på gymmet, sen spelade jag fotboll i två timmar och nu har jag rätt rejäla blåsor under stortån (aldrig riktigt haft det innan, mycket märkligt) som antagligen har med ovana + nya fotbollsskor att göra. Känner mig skönt mör i kroppen.

Som sagt så låg jag back runt 10 lax hela juni men nu på två riktigt bra dagar så har jag vänt på steken och igår vann jag ytterligare lite pengar! Ska försöka hålla tillbaka på mina inköp osv, speciellt nu när man har liten plats/rum PLUS bara har 20 kg+handbagage att frakta med mig varje resa men denna grej kan spara plats istället för sil osv. Hoppas den funkar bra till nudlar också! Den köpte jag!

Nytt inköp! Perfekt!


Funderar även på att köpa en liten konstgjorda brasa (fast med riktig eld då) som är tänkt att man ska ha inomhus på bordet etc som verkar störtmysig men det är ju det här med frakten och ömtåliga saker. Överväger starkt att bära med mig en hel dator i min resväska på någon av årets två resor tillbaka till spanien och då känns såna här grejer rätt opraktiskt på många sätt, bland annat för den är utav glas. Vet en som har den och det verkar väldigt mysigt. Billigt och bra med, 159 kr tror jag det var. På Cervera.

Funderar även på att köpa en sån där grönsaksslicer så man får grönsaker etc i lite fina former  i  korrekta storlekar etc.


Funderar även på att köpa den här som alternativ till skärbräda. Är dock inte lika säker på denna. 


Förresten, jag har rekommenderat sugarsync (dropbox-variant fast 10x bättre) varmt till mina vänner men kan väl även göra ett försök här. Skriver alltid om bra saker jag gillar här ju men i detta fall så får jag även 500 mb extra utrymme (det gäller även för er) så om ni är sugna på att backa upp era filer och/eller synka filer med 5 (+500 mb) gb gratis på mobil etc så kan ni väl kommentera er mail här så skickar jag en inbjudan!? Vad jag börjat använda desto mer är att ta bilder med mobilen och synka den (automatiskt såklart) och så har jag bilder utan några övriga klick etc på en mobile photos-folder på alla mina datorer. Så då slipper man överföring med usb-sladd, maila enskilda filer eller sån skit. Alla mobilbilder blir som sagt tillgängliga tills man tar bort dom. Just det ja, du kan också välja att det bara synkas när du har wifi för att spara bandbredd. Det kör jag på iaf då jag är lite osäker på hur nära mina datatransferkvoter jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar