måndag 11 juni 2012

Grejz köpt till min lilla flyer



Skrev jag ett inlägg att jag börjar lära mig min nya grej, min nya surfplatta 7"? Först kändes den rätt bökig, man måste ju konstant hålla i en stor pjäs, annars faller den isär på marken. Pappa förvånade mig med ett köp av en ipad och ännu mer förvånande är att han verkar gilla den mycket, han hatar teknik annars, främst för att han inte förstår. Hursomhelst, vad han har iaf är att han har köpt en rätt ful hållare som gör att man kan vinkla den lite hur han vill så att man kan slippa det här problemet. Det är inte jättesnyggt kanske men är du hemma själv så går ju funktion före och därför har jag sökt lite efter liknande för min HTC flyer 7" som ju inte är en lika såld produkt och således bör det vara svårare att hitta gadgets etc. Dock hade jag tur och såg en och den var billig och vad som är ännu bättre är att den skickas med gratis frakt ifrån england. Det hela går på bara 110 kr ungefär, riktigt nice!

Börjar förresten gilla denna mer o mer. Jag köpte den inte alls för detta skäl men den fungerar rätt bra som studiegrej. Min ebokläsare är fantastisk men tyvärr inte för pdfs och när jag läste inför construction och urbanism tentan så gick jag igenom lite pdfer, lite evernote-notes samtidigt som jag lyssnade på spotify för att skärma av ifrån ljud etc och hade några riktigt trevliga pluggstunder där. Något som också är gött att den har en anteckningsfunktion som gör att jag kan rita med en tillhörande penna och ta anteckningar smidigt där och det fungerande överraskande nog med evernote. Funktioner där innefattar tex överstrykningspennor, screenshots med anteckningar och allt sånt där.

Hehe, har nu två bärbara datorer här (12,5" quadcore och 10" single core) samt en ritplatta plus en ny telefon. Undrar lite hur många "datorer" som får plats i ett rum på typ 9 kvadrat. Hade också varit gött att köpa en ny dator i slutet av året men nu när det börjar närma sig så känner jag att jag gott kan vänta lite till. Får se lite hur ultrabooksen utvecklar sig. Trodde vi skulle ha minst 14" med IPS + SSD + Intel i7 rätt snart för ett dugligt pris men det verkar gå lite trögare nu. Samtidigt försöker jag läsa mindre om teknik och sånt, desto mer man läser desto mer sugen blir man ju och förutom det faktum att jag bara har 80 gb på min nuvarande dator så klarar jag mig rätt bra. Kanske blir att köpa till ett supernano-usbminne på 32 gb men då har jag ju bara en usb-port ledig vilket suger lite med. Som sagt, allt detta är fruktansvärt sekundärt och jag bör lägga min energi på annat. Tjiiing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar