torsdag 22 mars 2012

Yeay! X-mini 2 är tillbaka, fysiktenta och bra poker!


Hej! Har en fysiktenta imorgon, lite nervös för den, missberäknade lite där. Pokern har gått riktigt bra det senaste, börjar nästan vinna en respektabel summa för året men det kan gå sideways rätt snabbtr så ska hålla mig konservativ där och ta ut det mesta och lägga på lite resa och skit. Vinner jag lite till kanske jag sparar lite och kanske kör lite live och/eller försöka köra lite högre sen där de riktiga pengarna är och kanske klättra tillbaka på nivåer där man tjänar bra igen. Vi får se, det där är sekundärt i livet men ändå rätt kul.

Idag fick jag mail om att min leverans är framme av min x-mini II som jag hade tidigare men tappade tyvärr bort i vår resa till portugal för några helger sen. Det har gjort att min projektor-stunder inte blir lika goa, hörlurar med sladd är verkligen inte gött och har då inte haft några högtalare. Alla som har en laptop borde ha dessa btw, billigt som fan och liten och smidig. Löööv it.

Något annat som är intressant är hur trög jag har blivit. Jag har nämnt det några gånger innan men det blir så fruktansvärt påtagligt nu när jag läser enkel fysik igen. Jag tyckte fysik var kul, vi gjorde typ exakt samma exempel och jag klarade det rätt bra för 5 år sen när jag var 20 år på chalmers. Och trots att jag har ett bra minne och borde klara detta så har jag svårt att förstå igen. Det är tragiskt. Jag tror jag ska börja göra lite hjärngymnastik, den där matten jag pratade om som jag har gjort lite från och till känns mer och mer viktig och allt detta förklarar en hel del varför jag vann på poker för 5 år sen men haft mycket mer svajiga resultat på senare tid även om senaste halvåret varit rätt bra. Nåväl, nu ska jag plugga, tjaa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar