söndag 18 mars 2012

Snålheten och odjuret?

Ungefär varannat år så tycker jag min garderob är ovanligt tråkig och ger mig ut på en liten shoppingspree. Googlade runt lite bland mode och skit och hittar lite fina grejer men påminnde mig själv om hur sjukt rika folk måste vara. Det finns inte på kartan att jag skulle lägga 5000 kr på ett par skor. Det är helt sinnessjukt. Skulle antagligen inte lägga 7000 kr på en jacka heller. Vad får folk pengar ifrån? Jag måste göra något fel.

Verkligheten iofs är ju att det nog bara är centrala stockholm som köper dessa men ändå, när man ser kommentarerna osv så verkar det som det inte bara är skribenterna som köper såna skor utan det det är hundratals människor+ som privatimporterar 100% handgjorda slipsar ifrån Italien. Finner det förresten sjukt att köpa kläder ifrån internet ändå, en tshirt på mig kan vara alltifrån S till L för bra passform. Average ligger numera på M men en övertröja jag har är på snudd för tight och den är XL.

Så. Nu har jag visat mina dåliga sidor för er. Snålhet och vad mer? Dålig modekoll. Och emot nya inhandlignsformer (kläder på internet).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar