lördag 24 mars 2012

Florens, Marrakesh, Kanarieöarna eller Sverige?

En av de kändare broarna i världen. Florens.

Håller på och försöka boka/bestämma en resa på vart jag ska nu under påsken. Hade typ bestämt mig för att åka till Florence efter pratat med en kompis som pluggar där som sa att jag måste åka dit och besöka men verkar som hon gått afk på facebook vilket är väldigt synd faktiskt.

Min tanke är iaf att flyga till ställen där ryan air kör, jag har en okej resekassa faktiskt men jag funderar på om jag vill utnyttja den så effektivt som möjligt så jag kanske kan resa lite längre i USA i sommar istället. Ifrån Madrid dock innebär det löjligt många resemål så det är lunch.

Marrakesh, Marocko

Ett annat alternativ vore att att åka till Marrakech där jag inte känner någon. Har kanske skrivit om det innan men jag har gått ifrån att vara fine med att resa själv till väldigt mycket mer sällskapssjuk. Jag tror dock jag ändå skulle gilla det en vecka.


Det som oroar mig dock är att det är långtifrån säkert att det blir ett gött semesterväder på någon av dessa. Eller det blir det inte. Hade inte haft något emot lite sol och bad nämligen. Det tror ajg dock man kan få på kanarieöarna nu! Där har jag också en bekant, jag tycker det förgyller resor mycket. Gillar att få lite bättre tips osv.

Eller så åker jag bara hem till sverige så slipper jag tänka på boendekostnader osv men samtidigt blir det ju bara kallt, vill verkligen ha lite sol faktiskt.

1 kommentar:

  1. men om du bara ska va i marrakesh räcker nog 3-4 dagar. vi bodde vid havet o va i marrakesh 1 dag, det hade nog räckt med 2-3 dagar om jag va du. man kan inte bada där för det ligger inne i landet. Men värsta grymt ställe o massa att se o smaka på :)

    SvaraRadera