onsdag 28 mars 2012

Arbitrage!

Hej hej!
Som jag har skrivit har pokern börjat gå bra igen nu när jag spelar så lite och bara när jag har sug. Detta innebär att jag kan börja spara pengar osv vilket är kul! Dock har jag också skrivit att det känns nice att inte ha mer än 100% av mitt kapital i fonder och med tanke på att mitt studielån växer med sisådär 5000 kr per månad så blir det mer och mer fonder procentuellt. Egentligen är risken nog inte så farlig alls och jag kan säkert ha allt i fonder men jag tänkte att jag ska lägga undan en del att börja köra på arbitrage.

För er som inte vet vad det är så betyder arbitrage ungefär felprissättning och uppstår på aktier, fonder, sportsbetting och andra marknader. Det är nummer tre av dessa som jag har någon koll på. Finns programvara som kostar en del tyvärr men övervakar typ alla odds (tänk att det är upp till 50 odds per match) på mellan 20-300 olika bookmakers (bet365, unibet etc) och säger till när det finns en möjlighet att tjäna pengar oavsett vad resultatet blir.

Är det t ex över 2,5 mål och oddset 2 och sen finns också under 2,5 mål på oddset 2 så kan man ju sätta 100 kr var och oavsett hur många mål det blir så går man plusminus noll

(odds x satsade pengar = utbetalning ger 2 x 100 = 200)

Hittar du dock någon som ger ut 2 i odds på över 2,5 mål men 2,05 i odds på under 2,5 mål så kan du satsa t ex 102,5 kr på 2.0 och sen  100 kr på 2.05 så får du tillbaka 205 kr oavsett hur det går medans du bara satsar 202.5 kr. Då har du alltså tjänat lite mer än 1%. Ni ser säkert problemet, för att tjäna några betydande summor måste du satsa rätt mycket. Över tid adderas det upp dock och man kan tjäna mellan 10-20% per månad vilket tillslut blir rätt ridicolous.

Jag ska iaf testa med en gratisversion nu och se om det håller. En annan fördel är att många sportsbettingsidor ofta har bonusar som är löjligt värda ibland så första starten kan man få jäkligt mycket i bonus bara. Tyvärr har jag redan avverkat det mesta men det finns ändå möjlighet för reloads och eventuella nya sidor som kan ha uppstått.

Jag kommer kanske uppdatera här hur det går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar