onsdag 1 juni 2011

Stuck in life

Något som är väldigt viktigt för mig är man konstant blir bättre. Bättre på något sätt. Jag vill verkligen inte stå still som människa. Jag vill kunna säga att jag är bättre idag än vad jag var ett år sen. Det kan handla om att man blir bättre socialt, man är mer vältränad, man är duktigare på att plugga, lever effektivare. Gör overkligt bra musik. Whatever.

Själv har jag jobbat på rätt mycket saker under åren. Det kanske inte alltid märks och jag vill inte poängtera så folk tänker på det ännu mer osv men tycker faktiskt jag har utvecklats hela tiden. Till en viss gräns. Nu börjar jag fundera på om jag behöver en ny utmaning, något som stimulerar mig. Flytta till en ny stad kanske. Jag vill kunna säga att jag alltid har gjort något när tiden börjar gå.

Eller så börjar jag plugga hårt som alla andra gör och inte känner mig misslyckad när jag får underkänt på en tenta för att jag inte pluggat tillräckligt.

PS: Kan inte någon förklarar skillnaden mellan IG och underkänd? Det ska tydligen vara någon skillnad men vet inte vad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar