söndag 12 juni 2011

Svensexa avslutad

Glömde ju typ av att jag skulle upp så tidigt så jag tog nattbussen vid 2 till bollebygd. Sov typ 4 timmar innan jag skulle upp och jag visste ju egentligen att det skulle hålla på ifrån 10 till typ natten och då behöver man kanske vara lite mer utvilad.

Först våldgästade vi brorsan och kidnappade han ur hans lägenhet, tog ögonbindel och ledde fram honom emot en gummibåt i viskan. Där fick han paddla med händerna emot badhuset och fick mer eller mindre omöjliga frågor för att tillslut kunna få en paddel. När han skulle upp sen började flotten glida iväg och slutade tillslut med att erik simmade i viskan två gånger och sen bytte han om i den där parken och gamla tanter trodde säkert han var en blottare, det var kul när de gick förbi :).

Sen ville de ha ett fotbollsmoment och erik fick rädda våra straffar och dra straffrundor för varje mål. Sen fick han ögonbindel och skulle rädda och det var rätt kul :). Jag funderade på huruvida det vore roligt eller bara otrevligt om jag sköt honom i huvudet då :P.

Sen fick han byta om och vi drog för lite BK i delsjömotet påväg emot GBG. Det var fäktning på G och vi alla fick instruktioner och fäktades mot varandra en match (vi var nog 8 pers just då, alla emot alla en gång, 7 matcher alltså) och jag vann första matchen emot Ulf som vann sina resterande matcher (och vann allt), sen blev jag helt stum i axeln och förlorade 2. Tog en paus, vann emot Erik (YES!!) och vann en till men förlorade totalt 4. Och logiken säger ju att eftersom jag vann emot han som vann emot alla så var jag ju bäst ;), eller hur? Fäktning var rätt kul ändå, man har btw värjor som har en sladd i toppen som man kopplar till en pipande grej och det är så man räknar träffar. Det innebär att endast stötar räknas som träff. Jag fick en jävla massa träffar på dom som inte räknades just eftersom de nog var lite för sneda. Aja, whatever.

Sen bastade vi och drog vidare emot cocktailskolan vid kronhusbodarna där de hade bokat whiskey-provning och en snubbe som beskrev 5 whiskeysorter och sådär. Jag gillar ju inte whiskey men tog riktigt små mängder och det var rätt nice ändå med den här smakanalysen och att jämföra. Jag fullkomligt ÄLSKAR när han pratade om vad för skaer som påverkade smakerna, visade bilder på hur man tillverkade och lite sånt där och rent allmänt hur det går till. Jag vet inte varför jag gillar det men det har väl med min fascination om renhet och råvaror att göra. Tydligen är det torv (jorden) som man har att typ rosta malten som avgör smaken och framförallt rökigheten och flera länder har försökt att få till skotsk touch på sin whiskey men de har helt enkelt inte samma sorts jord hemma. Förutom japanarna som kommit hyfsat nära med att köpa in skotsk jord. Och vill man ha de rökigaste whiskeyn kommer den garanterat ifrån den lilla ön Islay där torven tydligen har den effekten.

Jag vill btw göra samma sak med (röd)vin, det njuter jag ju av och finns ju samma grej där med olika druvsorter, olika distrikt och allt sånt som ni antagligen redan vet. Vill styra upp en 7rätters middag med olika vin igen, mycket bra idé!

Sen hade vi bokat bord på avalon och åt där, damn, det var riktigt nice. Jag har ju varit ovanligt fattig nu medans jag pluggat och gått in i economy-mode och även om det blivit mycket bättre nu osv så ville jag inte gå lös på menyn samtidigt som jga tänkte att jag inte ville snåla på ett sånt här special occassion. Beställde inte in massa dyra för- och efterdrinkar och skit som övriga (130 kr st!!) och sen bestämde de sig för att dela på notan på 7000 på 7 pers. Jag hade ju köpt för typ 600!! Nämnde väl med en annan att jag helst delar men ville inte vara en snål bitch och diskutera pengar såhär så jag drog ett lax på kortet. Dooing!!

Sen så promenerade vi till Magnus och Magnus och det var först rätt smokat med folk och då får man ju stå typ på baren/dansgolvet och hänga. Fick lite musiktips som påminde mig själv återigen att jag har slackat som fan när det gällde ratt hitta nya musik och sen kom Marcus med en massa shots till Erik. En brännmanet! Haha. Det är tydligen tequila och tabasco.

Därefter gick vi hem till mig för att hämta jackor och skit jag kände mig väldigt trött och tänkte att jag skulle stanna hemma för jag tänkte att de kanske hämmades pyttelite av att snacka om vissa minnen och saker plus att jag nog inte tillförde sådär supermycket ändå men de drog med mig så var jag insåg att det bara var att ta en shot och gå vidare.

Då ville de till yakida men klockan var redan 3 och inträdet var 150 kr så många kände för att bara ta en lätt öl nånstans. Så det blev Orgia och sen mcdonalds och sen hem, färdiga typ halv fem och det var sådär äckligt ljust.

Hoppas iaf min älskade bror hade väldigt kul, det tror jag de flesta hade, inklusive mig även om min energi var lite låg efter tolvslaget. Ser fram emot bröllopet nästa helg :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar