torsdag 30 juni 2011

Smirket

 Körde första matchen med Smirket UTD idag. Division 7, 11mannaplan på majvallen. Så fruktansvärt mycket mer nice än att köra på kviberg, man kan räkna med vart bollen ska studsa!! Också roligare med att köra 90 minuters-matcher istället för 40 minuter. Och elvamanna. 

Fick komma in som högerytter och sen köra innermitt resten av matchen. Har aldrig nånsin jobbat så hårt med markeringen som denna. Den andra på innermitten vägrade nämligen att vara i närheten av en gubbe samtidigt som yttermittfältarna höll sig väldigt långt på kanten och dessutom så gick deras mittfältare ofta in i banan så det oftast var tre emot mig och jag fick göra det bästa av situationen. Det var dock nästan endast ett långt arbete i skimundan, jag rörde bollen oerhört lite, gjorde väl inga underverk där inte.

Det enda som är synd med laget förutom det där med markeringen var spelet. Laget vi mötte var avsevärt bättre än oss, iaf i andra halvlek, och de nöjde sig verkligen med att köra upp långbollar konstant. Det roliga var att det generellt inte funkade särskilt väl. ÄNDÅ så blev det bara långbollar och det ger väl en lite fingervisning om hur det kommer se ut. Allt annat känns jättebra.

Matchen förlorade vi btw med 5-4, de fick en rätt tveksam straff men eftersom vi knappt spelade fotboll så kände jag att det inte var särskilt orättvist. Är lite kul btw, jag var rätt hetsig när jag själv var lite mer seriös med fotbollen men nu med pokern har jag verkligen lärt mig kontrollera mitt humör. Visst, jag blir arg kanske precis om jag får en ful tackling eller om domarn blåser fel men det chillas på typ två sekunder och jag är inte den som blir grinig och kör värsta kamikaze-tacklingarna för att man är sur. Det var rätt mycket sånt i slutet :). Det är iofs delvis rätt kul :P. Aja. Nu ska jag laga nåt gött, thjoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar