onsdag 29 juni 2011

Valutakonto och uttag.

Fixade ett valutakonto idag, på vissa sidor är det verkligen rätt hemskt att försöka få ut pengar till ett vettigt pris. Och de gör det jäkligt lurigt också. Det blir lurigt eftersom det ju är två parter som har möjlighet att ta betalt. Pokersidan och min bank. Jag fick en rätt OK växlingskurs på en sajt när jag tog ut men verkar som jag haft tur för fick en helt värdelös växlingskurs och de sa sen att deras växlingskurs är avsevärt lägre och att jag inte kunde vänta mig en särskilt hög. Så när euron stod på 9.19 kunde jag vänta mig ungefär 8.95. Det är fan skandal, 2,8% avgift.

Skulle de däremot skicka pengarna utan nån avgift så skulle swedbank registrera det som en utlandsbetalning antagligen och antingen tar de 125 SEK för det eller så ger de en snuskig växlingskurs där på 1,5-2%. Nu har jag dock skaffat ett valutakonto där jag sedan kan ta ut pengarna och ha de i euro och sen om jag vill kan jag växla därifrån till en OK växlingskurs på mindre än 0.5%, antagligen rätt nära 0%.

HUrsomhelst, så nu kan jag äntligen kunna ta ut lite vinst, problemet är bara att det lär ta typ en vecka. Just det ja, avanza bank med mina fonder har förresten royaly screwed me over. De har räknat om värdet på en grej så jag kommer få betala säkert 1000 kr i avgift för att de ändrar en grej utan att säga till mig. GRRR!!


Men annars är jag glad idag :DD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar