tisdag 21 juni 2011

Sämst igen

Kom precis ifrån korpmatchen. Var helt värdelös idag igen. Trots att det är något så oviktigt som korpfotboll blir jag faktiskt irriterad på mig själv och besviken. Jag var bra på fotboll. Iofs för 8 år sen men jag var ärligt talat bra. Idag var jag typ näst sämst på plan. I korpligan. Fyfan.

Lite kul var det dock, flera i laget gick runt och trodde de kunde ha någon sorts fri roll på mittfältet alternativt köra liberoposition och skit i markering och bara försöka bryta pass och det var samma två personer som gick runt och klagade på alla andras markering, t ex min. Fast min markering var iofs ibland rätt off ärligt talat men det var kul att Joel ville att jag skulle ta min markering när vi höll på att vända :). Också kul när sa att jag skulle hålla mig på kanten när han själv skulle ta hela innermitten, något han inte sprang tillräckligt för att göra. Men inget av det har såklart att göra med hur dålig jag var, eller hur dålig jag har blivit. 

Jag hade en sån lockdown en gång när jag fortfarande var i form. Det gick dåligt någon match, sen blev så jag så pissed på mig själv att jag inte kunde slappna av. Och om jag gjorde något nytt dåligt blev jag sjukt arg på mig själv. Och så blev det en negativ cykel där jag gick runt och inte vågade slappna av när jag hade bollen och tänkte hela tiden när jag fick den att "vad jag än gör, klanta inte till det".

Nu har jag dock etablerat mig som värdelös i laget så förhoppningsvis kan jag släppa alla sorters prestationsångest och börjar om ifrån scratch mentalt och kunna slappna av med bollen. Tills kommer jag bara vara sur :).

Ohh! Jag gjorde en enda okej sak idag. Jag gjorde en tunnelpass till en snubbe så han typ hade öppet mål så vi vann med 4-3 eller var det var när det var en minut kvar. Det var ju faktiskt helt OK.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar