tisdag 26 februari 2013

Chrome-tips

Tänkte bara tipsa om lite grejer för google chrome som är väldigt smidigt, själv fick jag reda på en rätt nyligen som jag gillar väldigt mycket, vi börjar med den.


  1. Ctrl + W = Close current tab (istället för att leta upp krysset!)
  2. Ctrl + T = Open new tab
  3. Synkronisera bokmärken; Väldigt trevligt tycker jag om du har flera datorer eller liknande och aldrig vill tappa bort hemsidor. Gjorde nyligen en omstrukturering i mina bokmärken och har nu stenkoll på allt!
  4. Lägg till alla öppna sidor i bokmärken; Glömde av att man kunde göra detta. Högerklicka på en flik och ta "bookmark all tabs" om du t ex hittar massa bra länkar men inte orkar gå igenom alla just då.
  5. Clearly, chrome nanny och andra apps; Clearly är en plugin som gör att du kan ta en artikel och göra den till väldigt rent o trevligt format, ta bort all reklam etc. Chrome nanny är också trevligt om du försöker begränsa ditt användande av vissa sidor. Kan ställa in så du bara får besöka facebook 15 min per dag t ex eller att du endast får kolla aftonbladet varje helg. Finns en del annat kul, evernote web clipper är trevligt med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar