söndag 24 februari 2013

Första hemmafesten som kostar och sådär


Igår var jag på mitt livs första hemmafest som kostade pengar. Sjuk känsla att betala den visserligen lilla summan men ändå. Snålt är det väl men det är väl egentligen bättre det än att folk inte har fest, kanske är tom ett bra format men det blir ju lite löjligt när det inte är normen, skulle alla gjort det skulle det kanske kännas mer ok även om såklart principen är samma.

Hursomhelst var vi där och de brasilianska tjejerna också. Och lite mexikaner, har jag skrivit om att alla mexikaner är galna? Det bara fortsatte igår, det var en tjej som kom fram till en vi var med och frågade om när de skulle gå hem o sova, sen stötte hon på en annan i gruppen på liknande sätt och sen hade hon en konstig kompis med. Skitsamma. Det var rätt stelt i början, alla stod i en fast ring och det var ingen större cirkulation då ju spanska fester alltid bara låter folk gå in i vardagsrummet osv. Sen blev det lite roligare och vi upptäckte att man kanske fick gratis sangria där :D.

Jo vi var på hockeyn innan också. Jag nämnde någonting då om att jag känner att jag på många plan blivit barnsligare senaste året. Just nu känner jag mig omogen och småsint också precis eftersom en tjej kom hit och skulle göra något med en kompis och de frågade inte mig! Kanske iofs var något arbetsrelaterat eller finns någon bra anledning som inte innebär en diss. Erkänn småsint? Liknande småsinta instinktiva känsla har hänt två ggr senaste tiden när jag på riktigt fick en negativ känsla av avundsjuka på en annan, jag brukar ju inte vara så emotionell över löjliga saker annars. Nästa år kanske jag kommer typ, jag vet inte, leka i sandlådan eller något.

Skärpning!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar