söndag 17 februari 2013

Varning ifrån polisen och brasilienare!

Utgång, polisen och brazilians
I lördags var vi ute.Tarek o Bouna + Ali kom hit med två brasilianska tjejer. Det är väldigt många brasilianska folk här, det känns som det är bara tjejer, jag tror jag träffat typ 30 tjejer och 2 killar. Hursomhelst så träffade jag ju en sådan innan jul, som sedan visade sig vara lite halvgalen och jag avfärdade det där innan det blev jobbigt. Iaf så har jag den teorin om att alla brasilianskor är galna på något sätt, det handlar bara om att hitta hur. En av dessa egenskaper kom fram tidigt igår, hon var sjukt vacker fast uppskattade tydligen att slå folk :D. Inte mig eller någon annan den kvällen men hon berättade några historier vilket ja.. är galet.

Den andra var brasiliansk fast här har jag lärt mig att Brasilien har en stor japansk population, där kom hon ifrån! Oväntat! Frågade lite varför, tydligen hade det med andra världskriget att göra. Det förvånade mig lite, Japan gav väl upp direkt efter Hiroshima o Nagasaki? Nåväl, klart det fanns någon anledning och är väl inget trevligt samtal att forska efter kanske.
Fint besök!

Borja låg o sov och skickade sms om att det var rätt högt och att grannarna dunkade i väggen. Han bor dock med sin telefon medans jag har ett lite mer avslappnat förhållande och ser inte på min telefon så ofta och det var ju synd för polisen knackade på. Ali öppnade och jag kom och hörde inte riktigt vad de sa och frågade "Otra vez?". Det uppskattades inte alls, jag såg hur sura de var trots att jag försökte vara lite trevlig, hämtade Borja och han fick prata med dom. Hörde inte riktigt vad de sa men han är ju väldigt lugn, nykter denna dag, trevlig o bra på att hantera folk generellt men tydligen var polisen sjukt otrevlig och när han sa att han inte hade någon fest utan låg uppe o sov så sa dom typ "Bråkar du? Vill du hänga med till stationen?" och vi fick en lapp med en varning som var, inte för oljud, utan för "disobidience". Detta är tydligen värre än oljud och nästa gång blir det böter vilket gör att vi inte kan ha fester här mer :(. Jag frågade honom om man inte kan vända sig till någon instans o klaga för misskötsel men han sa att det i princip inte går. Sjukt! Detta landet är ju helt fucked organisationsmässigt så det kanske inte var en chock.

Iaf, sen gick vi ut till Doblon här i Villaviciosa dansade o hade kul. Jag har blivit lite tam på att skvallra om andra människor här, jag tror jag måste fortsätta med det där. Det var lite drama. Iaf gick jag väl hem vid 6 nånting. Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar