torsdag 21 februari 2013

Nya prylar, lite mat o sådär

Lite nya stuff o mindmappen

Yoyo! Håller på o lär mig rhino. Tänkte vara uppe hela natten men jag orkade bara till 4 när jag skulle powernappa o insåg sen att det var så mycket jag ville göra som tog sån tid att jag bangade skolan. Han har nämligen inte varit så noga på exakt när man presenterar men det ser inte så bra ut om man säger att man inte är helt färdig etc.

Sketchade lite gött igår på det där, han vill ha en gigantisk karta där man bara trycker in all information man pratat om i en enda gigantisk bild. Jag tror nu äntligen att jag vet hur jag ska göra men då mina ritskills är knapphändiga så får jag göra det i rhino som jag inte helt mästrar än. Hursomhelst så har ni säkert märkt att jag är väldigt digital, jag gillar att skissa digitalt och jag gillar rent allmänt att ha allt digital och uppbackat. Anledningen till detta är mest att mina godamn anteckningsblogg tenderar att förstöras av kaffefläckar, allmänt vikta papper, regn och därefter är helt omöjligt att hitta i. Ibland kanske jag vill skissa i A4 medans ibland i A5 men då ska jag också hitta rätt sida för ibland skriver jag inte kronologiskt för ibland är jag okej att sidan är lite halvförstörd pga vattenfärg etc medans ibland vill jag att det ska vara helt rent.

Igår dock så kom jag på när det är som mest perfekt att använda IRL-papper o pennor. Det är för gigantiska mindmaps! Det går iofs att göra okej med wacom också men det funkade väldigt smidigt igår må jag säga. Här är resultatet;


Tro inte att jag tror att detta ser bra ut, detta var endast en idékarta. Var kul att jobba med händerna dock.

Nya datagrejer!
Imorgon kommer förresten min nya dator! Jag är så taggad!! Det dumma är att jag får vänta ytterligare några dagar innan jag fullt kan använda den, jag fick idag ssd och förresten ett billigt usb3.0-sticka på 32 gb som man kan fästa på nyckelknippan (bra köp! 18euro) men när jag ändå öppnar upp skiten vill jag byta mitt extra ramminne som tyvärr var slut. Vi kanske ska dra nånstans o shoppa i helgen och då hoppas jag att det finns något prisvärt minne där, typ mediamarkt eller liknande. Innan jag öppnat är det ju ingen idé att jag installerar något då jag ska byta hårddisk ändå. Får mest ligga o stirra på den under helgen :). Ett tips förresten är att man tydligen kan köpa en extern hårddiskkabinett för interna hårddiskar väldigt billigt (99 kr) och sedan få en extern hårddisk med usb 3.0 för en billig peng. Behöver ingen strömadapter heller.

Optimization!
På tal om det där, jag håller på o optimiserar mina grejer inför en framtida flytt. Alltså jag menar inte att jag tänker flytta, jag menar bara att jag funderar ut exakt vad som ska till sverige nästa gång jag får familjebesök eller jag åker hem så jag inte får så mycket att släpa iväg nästa gång. Den gamla externa hårddisken som behöver egen ström kommer nu gå fett bort. Likaså några fula skjortor.Gud va jag är sugen på att äga en lägenhet någonstans. Jag behöver inte nödvändigtvis bo där, jag vill bara äga en och göra den så som jag vill ha den :). Nää vore kul att vända pokern igen, sista kvartalet för 2012 var första gången sen jag var 18 som jag inte tjänade pengar på ett helt kvartal och tjänar jag inget är det uppenbarligen inte möjligt att lägga undan cash för att få en fin lägenhet längre fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar