måndag 6 februari 2012

Ny termin!

Fick sms inatt om att många inte skulle gå på föreläsningarna inför denna nya termin eftersom det kommer vara så lågt tempo. Själv gillade jag inte den idén och gick dit men visade sig vara en rätt korrekt inställning då det mest var löjligt sega introduktioner osv osv. Så endast 4 av 15 pers var där men det var nice med två nya elever. Första var en svensk kille och andra var en asiatisk tjej som jag inte pratade med. Kände mig jäkligt seg efter en dålig natts sömn så kände mig lite grinig och sådär som jag hoppades att Mattias inte märkte men han är nog säkert trevlig. Han pratade nog mindre spanska än mig tror jag! Dessutom ökar procenten "utlänningar" avsevärt nu i klassen så hoppas att klassen språk utanför klassrummen skiftar från engelska till spanska. Eller njaa, egentligen hoppas jag inte det ändå, nu börjar det bli lättare och lättare att prata och göra sig förstådd på spanska och den initiella barriären bryts sakta men säkert ner. Eller nu överdriver jag, min spanska är fortsatt riktigt dålig!

Nåväl, nu blir det lite californication, powernap och sen ska vi försöka operera datorn och sen kanske man träffar mamma och sen går man ut. Wiho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar