tisdag 7 februari 2012


Har ju en SDD-disk som jag inte använder. För er som inte vet vad en SDD-disk så är vanliga mekaniska hårddiskar en skiva som roterar vilket gör att skivan måste först rotera för att kunna hitta dina data. En SDD-disk har dock inga rörliga delar så den behöver ingen tid att snurra vilket gör att accesstiden är typ 0.2 ms. Många säger att det är största prestandaskillnaden för datorer på riktigt länge.

På en större dator där saker och ting inte sitter lika gjutna så är det lätt att byta hårddisk (pratar om bärbara då) medans på denna så påbörjade jag mindre kirurgi för att kunna byta hårddisken då denna dator ju är väldigt slim. Hoppades på att jag inte skulle förstöra något som med min telefon men efter att monterat ihop skiten igen så verkar allt fungera perfekt och jag sitter nu och skriver på en SDD-disk!

Håller på att uppdaterar windows och installerar allt nödvändigt nu men känns riktigt fräscht. Problemet är bara att jag gick ifrån 320 gb ner till 80 gb så får tyvärr hushålla med 50 gb ungefär då ju windows tar ca 10 gb osv. Tror jag kommer jobba med 16 gb usb-minne för serier och sånt där samtidigt som jag ju har en extern hårddisk här. Hade iofs varit nice att få 32 gb eller mer då vi skulle kunna köra mp3 + filmer där men 16 gb + spotify duger också.

Ska bli kul att testköra det hela sen på något spel och lite poker och uppleva skillnaden! Ska förresten få massage sen vid 20:00, ska bli riktigt jäkla nice!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar