måndag 6 februari 2012

Middag med morsan och sådär

Som jag skrev igår så var jag rätt skum i huvudet igår. Jag tror det kan ha med att jag var bakfull (resaca!) och att jag sov till 18. Men jag åkte iaf till morsan och träffade henne idag och det kändes bra. Hon hade tagit med massa grejer åt mig som hönsmamman hon är och sen gick vi ut åt åt lite idag igen. Googlade runt lite på restauranger i madrid och såg Botín som tydligen är världens äldsta existerande restaurang då den öppnades 1725 och de hade en specialité som var "Roasted suckling pig". Det var riktigt nice, som jag alltid gillar långkokt och framförallt tanken med det (jag tror mycket av min förtjusning sitter i huvudet mer än smaken faktiskt) och vi tog en halv flaska vin var. Mycket myspysigt måste jag säga, sjukt fin lokal, morsan tog pinsamt mycket bilder som jag tänkte lägga upp här sen men just nu ska jag nog lägga mig rätt snart och försöka ge ett bra intryck inför den nya terminen som börjar imorgon. Tänkte försöka vara i tid och sådär :).

En av sakerna jag fick med mig var min träningsflaska, dricker sjukt lite vatten här eftersom kranvattnet är så äckligt och det är lite omständigt att hälla upp i glas och whatnot. Men nu har jag iaf en 0.7L-flaska så det ordnar sig nu dock. Skriver mer imorgon, godnatt på er, en trevlig helg här i madrid iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar