söndag 19 februari 2012

Minneskortmannen osv + matematik.

Igår var en lugn dag, sjukt många avsnitt the office blev det, också lite poker och det gick väldigt bra! Idag spelade jag lite också och det gick också bra samtidigt som jag försöker plugga lite. Beställde lite ytterligare skit ifrån focalprice, mest minneskort och sånt där. Det är ärligt talat rätt mycket sämre kvalité på all form av teknik jag beställt ifrån kina (framförallt hörlurarna och allt det där) så på sätt och vis vill jag inte köpa minneskort där men behövde ett desparat nu. Har aldrig använt dessa innan men det är rätt awesomeness har jag kommit fram till, har 4 st varav 32 gbarn har jag till telefonen, 8 gbn har jag som windows 7-installationsdisk, en 2 gbare och sen en 16 gbare. Problemet med 16gbaren är att av nån anledning mså verkar den vara skum för min projektor kan inte läsa den. Då återstår bara 2 gb men det är ju så lite så måste gå och tömma och fylla på den igen hela tiden. Det är nämligen rätt grymt att bara köra projektorn med minneskort (och inte behöva koppla den till datorn). Sen har jag en sån där adapter också så de kan ju extraknäcka som usb-minnen. Nåväl! Lite sån skit köpte jag mest plus lite annat.

Tänkte läsa in matte D nu också så kör på matematikvideo.se som jag fick i födelsedagspresent nu, my friend Simon läste nämligen upp både matte D och matte E på ett år med hjälp av dessa så det verkar rätt bra. Kan vara bra vid en eventuell flytt till sverige samtidigt som det är bra att hålla hjärnan i trim. Nu ska jag läsa spanska! Duktig duktig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar