tisdag 5 mars 2013

Hej! Allt fint? Är lite på låg energi nu, har varit förkyld. Symptomen av förkylningar har jag vant mig vid och lärt mig behandla men känt mig allmänt låg på energi vilket är svårare. Känns som det har märkts på mitt humör. Har ju bestämt mig för att ta två veckor av alkohol tills 13e mars, egenligen mest för lite variation och att tillföra lite extra smärta. Jag har skrivit om det tidigare men jag tror egentligen vi borde leva mer säsongsbetonat, både i form som förr i tiden (viss typ av mat, viss typ av livsstil) men också bara för variation. Anledningen är ju för att man väldigt snabbt vänjer sig vid en viss standard och att man bedömmer saker relativt, har jag ätit oxfilé 100 dagar irad uppskattar man det inte så mycket längre och allt sämre upplevs så avsevärt sämre.

Att inte dricka alkohol är ju väldigt lätt på vardagar (även om jag ofta/mer eller mindre dagligen. tar ett glas röttvin till maten) men att gå ut blir ju lite märkligare, särskilt om man inte är superförtjust i att dansa, eller iaf vara tvingad till dansa. Det blev ett problem när vi skulle ut i lördags. Åkte in med Ali, Tarek och Gino. Kom in till Madrid typ vid halv ett och gick runt som tusan. Stämningen var rätt låg tyvärr, drog dock till ett skönt ställe som tyvärr var fullt. Vi gick vidare och tog en öl på ett ställe. Jag gillar Tarek mer och mer, han är väldigt rolig ofta.

Hursomhelst så gick vi in till Gabana. De hade pointguard fast med halvmärkligt system, de släppte väl in de flesta egentligen men hade väldigt vackert folk där ändå må jag säga. Gabana har jag bara varit på en gång tidigare, de är ofta erasmus-kvällar på onsdagar medans här var väl lite mer spanskt och mer "sofistikerat" om man kan säga så. Det är dock alldeles för dansigt upplagt, tycker mer o mer om att dansa men jag vill ändå kunna sitta ner när jag vill. Det slutade med att jag hade ont i min skadade fot samt att mina förkylningsmediciner började ta slut så kände mig rätt seg o trött när vi drog hem vid 5:30 nånting. Fortsätter med mitt non-alkohol-projekt tills 13e mars men tror inte jag ska gå ut tills dess. Har en del stuff jag vill göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar