tisdag 12 mars 2013

Gott humör igen, Andres Lokko och Eurovegas


Hej!

Skrev i februari om att jag mådde så bra, ovanligt bra. Sen gick det där lite ner i marsskiftet, kanske blev jag lite sne pga att mitt ledband gick sönder, jag inte kan träna eller spela fotboll vilket säkerligen påverkar mitt humör och hur jag mår. Dessutom så är det ju så att vi har terminsslut nu, den 22e tar det slut. Vi bytte ju iår system till trimestre-alltså är det tre terminer per år, sep-jan, jan-mars och sen apr-juni/juli. Nu känns det iaf bättre.

På tal om det, jag funderade lite granna på mitt liv och sådär. Läste en artikel nyligen angående Eurovegas som kommer bli så jäkla coolt vilket uppenbarligen uppmärksammar pokerdelen av mitt liv, den numera vilande delen. Den delen är ändå intressant, visst har det inte inneburit några superfeta pengar senaste tiden men som sagt, jag gör alltid pengar på min specialité, FLSH så räkna bort förlust på PLO o mixed games så är det ändå uppskattade, om ej livsförändrade cash. Hursomhelst, är okej med att få den där biten rätt inaktiv ett tag till men hoppas o tror att jag får tid över till det där längre fram.

Jag tänkte lägga lite energi på kläder t ex! Så jag har börjat läsa lite lätt på modebloggar. Läste en artikel av Andres Lokko. Jag gillar han ändå! Eller njaa, delar av honom, lyssnade på hans podcast och han finner sig själv så märkvärdig att det gör lite ont samtidigt som han också är välformulerad och klipsk. Sen ännu värre, jag såg bilden han hade på sig själv. Alltså hipster-grejen är relativt uttjatad, det är rätt komiskt när man ser visst folk men ofta är varje sak i sig inte sådär superfarligt. T ex finns det ju en charm med tjocka glasögon, det finns en charm med stickat. Raybans. Kängor. Skägg. Det finns en charm med allt. Det är bara att det blir lite mycket. Och jag trodde Andres Lokko var av samma åsikt. Men nej! Herregud vilken bild! Just det, fortsatt irriterande med honom är namedroppingen, den lyckades han även i denna artikeln med. Det spelar ingen större roll att han faktiskt antagligen är vän med denna snubbe, det bör inte ingå i samma artikel smicker osv om den samme.

Nåväl, nu ska jag bara jobba klart det sista, blir nog en rätt lång kväll. TJooo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar