tisdag 4 december 2012

Materiales-tenta avklarad + PLOtänk

Hej!! Nu har jag allt gjort klart en materialstenta, jag är rätt övertygad om att det gick helt okej, det mesta är för övrigt klart där och det känns som jag kommer få rätt OK betyg faktiskt. Blev överraskad när folk+läraren verkade tycka att mina redovisningar var väldigt bra (betyget på dom var typ 70% från läraren och 30% ifrån elever med röstningssystem). Lite märklig tenta idag dock, ska dock inte prata om det.

Imorgon trodde jag att vi hade värsta inlämningen men visade sig vara fel, det vi ska lämna in har jag faktiskt redan gjort och så ska vi ha lite lektioner o skit ifrån elever ifrån andra årskurser, det blir rätt chill alltså. Känns kul!

PLO (poker).
Gjorde lite uträkningar o skit idag angående PLO, timlön och statistik ifrån grinders. Det finns hemsidor som visar winrates och vad man kan ta utifrån det är vad för sorts vinstsnitt kan man uppnå på vissa nivåer. Dessutom kan man räkna ut ungefär vad man rejkar med ett större samplesize än vad man själv har. Har man dessa data i tillräcklig stor grad kan man börja räkna ut lite timlöner osv och då kan man se hur mycket man tjänar med winrate x, antalet bord y och med rakeback z. Och sen kan man göra lite tabeller med olika ranges som man tycker känns rimliga.

Själva PLO-winraten har jag ingen aning om ärligt talat, det har gått bra ibland och väldigt dåligt ibland men jag har bara spelat kanske 30-40k PLO i mitt liv varav 10-15k kanske jag spelade dåligt, sämre än vad jag gör nu. Så då kan det kanske vara trevligt att se worst case scenario, på breakeven.

Kör jag PLO 0.25/0.25 med 60% RB så skulle jag tjäna 75 kr i timman på 6 bord. Detta är låga stakes och jag tror iaf jag bör ha 2 BB/100, förhoppningsvis och antagligen högre. Detta skulle innebära 115 kr/h. Trumpar man upp det på en lite mer göttig nivå som inte känns så hög förresten så har vi 1 BB/100 på 5.5 bord på PLO 0.5/0.5 vilket skulle ge 261 kr/timman. Detta, i kombination med framtiden för FLSH gör att jag känner mig rätt säker på att gå över till PLO nu, dock först när jag blir ledig. Detta bör betyda att jag kan ha stabilare inkomst + få in lite mer volym vilket känns kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar