lördag 15 december 2012

Mattefail, fysiksuccess och annat

Sjukt tunga veckor nu, kul när man lär sig mycket men man märker sig själv på att man inte är van att jobba sååå hårt, iaf inte utan några längre pauser. Det är ju såklart bra, jag tänker ofta på att jag borde jobba hårt o göra mer saker hela tiden, gärna till ett högre tempo.

Hade fysiktentamen på onsdagen och torsdagen. NAAAILED IT! Fick 9 av 10 på två test på torsdagen och sen gick det nog rätt bra på onsdagen med. Vad jag dock INTE nailade var matteprovet på fredagen. Fick en blackout, skulle säga att det är 80% att jag fick underkänt (tillsammans med massa andra för övrigt) och nästa omtenta är i juli enligt honom. Ska försöka övertala honom då halva klassen failade men man vet aldrig. Tycker det är tråkigt men det är samtidigt rätt orimligt att man ska lära sig liksom 2 års matte D+E+F (samma principer fast avsevärt svårare förresten) samt lite universitetesmatte på 3 månader för oss svenskar som är kassa på matte (spanjorer är bättre). Det gjorde förresten att jag funderade på hur jäkla lätt vi hade det. Jag klarade ju VG i matte A-C utan probz och jag minns inte att jag studera något hemma alls. Nåväl!

Det gav mig rejält jävla ångest. Notera att vi måste betala denna kurs för andra gången och failar vi i juli (om 6 månader uppenbarligen) när vi har glömt allt så måste vi även betala för tredje gången. Det värsta är egentligen inte pengarna heller utan som denna termin, vi skulle läst ett ämne som handlade om "building services", första delen vi hann med handlade om att ha byggnader med behaglig innertemperatur och energioptimisering och sånt. Insulation för olika typer av byggnader o aircondition. Vi fick avbryta denna iaf för den var i konflikt med matten. Och blir det fler o fler såna kurser som försvinner kanske man får lägga till 3-12 månader extra utbildning efter de 6 år som vi redan har. Det känns inte så latjo alls. Väldigt mycket ångest helt enkelt.

Nej, nu ska jag jobba lite och försöka sluta älta saker. Jag tror det är mitt största mentala problem. Jag väljer att tänka att det har med mitt minne att göra. Jag glömmer sällan saker generellt o en känsla glöms sällan av. Men men, ikväll ska vi gå all in på party, något vi inte har gjort på säkert 1,5 månad skulle jag tro pga skolan.

Här är förresten min graf för runkeeper! Har förresten sprungit lite över en mil extra i december som inte räknades, sjukt hur dålig min reservmobil verkar efter man testat något bra. Den laggar som fan, ska bli skönt att få min xperia sola tillbaka om 6 dagar. TJooo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar