onsdag 19 december 2012

Gateway arch + Snart hemma + Lady gaga

Gateway arch, y = a cosh (bx) + c

Heeej! Gud va slut jag är, innan idag höll jag på att kollapsa, hade verkligen noll energi kvar och mina ögon värkte då jag repeterade en bok vi hade prov på innan idag. Inget superviktigt prov, endast 5% av betyget men ändå. Det gick väl okej. Sen hade vi en mattepresentation, vi hade jobbat lite på håll i gruppen och hade inte synkat vad vi gjorde. Tanken var att vi skulle presentera en byggnad som var gjord med en viss formula och sen frågade han oss hur vi kom fram till en viss formula. Blev lite ställd men jag lyckades bra tillslut att försköna historian och han kom fram till oss o sa att det var en överraskande bra presentation + poster och att han verkligen gillade den. Ordet överraskande kommer såklart ifrån att han uppfattar oss som idioter.

Under några andra presentation så gick det lite sämre. När läraren började ifrågasätta så började han med att säga "well, it was not a really great start, you put up two formulas on the whiteboard and both are wrong", det blev både kul o smärtsamt att kolla på :D.

Nu har jag bara en grej kvar tills imorgon som nog kommer vara kul att jobba med. Jag ska kanske dra mig in till Madrid och köpa lite verktyg, vi ska göra en protes. Inte protes i form av en medicinsk grej utan en sak till kroppen som antingen är snygg och/eller funktionell, något kreativt  helt enkelt. Det dumma med detta ämnet är att vi har liksom en massa frihet o vi kan göra vadsomhelst, känns dock som naturen av många av uppgifterna gör att det är svårare att göra något kreativt ändå. Jag har kommit på typ 5 olika idéer, ingen känns särskilt bra. Ingen annan tycker jag gör något särskilt intressant heller.

Ska bli skönt att komma hem förresten. Kommer fram 17:10 och jag tror jag ska försöka äta något gott asiatiskt första kvällen med någon trevlig, sen ska jag ut på lördagen.

Förresten så kollar jag ibland aftonbladet. Jag blir överraskad hur lite intressant det händer, eller så är det dom som suger på att rapportera. Jag brukade gilla att kolla på nyheterna? Det jag slås av, förutom att det är så fruktansvärt ointressanta grejer, är hur folk kan bry sig om lady gaga. Det finns ju absolut inget intressant med henne överhuvudtaget. Hon gör dålig popmusik och försöker ha massa crazy kläder hela tiden, hur kreativt är det egentligen att begränsa sig till att göra kostymer när alla vet att är hennes grej? Förstår inte heller hur folk som egentligen inte är fan av popmusik generellt ändå ger henne någon sorts cred, som att hon är rätt skön. Hon är ju precis som vilken annan skit som helst. Det stör mig!! :D.

Nåväl, gtg, kan bli en lång natt men ser helt klart slutet på tunneln!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar