tisdag 25 december 2012

Jul och juldagen


Baka fudge med pappa! 
Gud vilka fina presenter jag har fått och gud vilken trevlig och avkopplande par dagar. Det går långsamt, men det behövs nog ibland. Idag har jag och pappa bakat fudge, det blev asgött.
Gud vilka fina presenter jag fick igen. Sparat undan en del för resa själv men bör snart kunna boka en månad i Sydamerika i sommar för spanska studier. Sen fick jag massa annat, en mikrofon, eyefi och annat.
Var påväg att dra ut i borås ikväll men är lite sjuk och det i kombination med dåliga busstider gjorde att jag stannade hemma. Så det så!

Busa med min katt!


Ny mikrofon som kopplas via usb och har fått bra recensioner! Kanske ingen studiokvalité-skit men känns som smidighet är avsevärt viktigare för mig och det är den definitivt! Känner mig nöjd över denna än så länge!

En annan julklapp! Ascool teknik förresten som är en lcd-skärm (jag tror det knappt själv, iofs, det lär inte vara en standard lcd utan kanske den tekniken men en annan tillämpning) vilket är ett anteckningsblock som med ett klick görs rent. Kostar 250-399 kr och finns en variant för 1200 kr som kan kopplas o sparas till datorn (vilket hade varit fantastiskt) men denna funktion kan inte motivera den stora prisskillnaden. Rätt nice sätt dock att ta anteckningar, jag är rätt sugen på den dyrare versionen, boogie board rip. Just det, ett annat "problem" är ju det faktum att man målar ljusgrått på svart, det är rätt långt ifrån vitt. Nåväl, känns bra och nice, kommer fungera som "daglig schema"- samt "tasklist"-block för mig. Liten o bra!

Asgrymma hörlurar/mp3-spelare som verkar helt klart (och känns) helt fantastiska att springa/träna med. Ena problemet är musikstödet, det är ju lättare att hantera med touchscreen osv men jag kommer nog fortsätta att lyssna på massa ljudböcker och då är det inte så krånligt att hålla koll. Nice som fan1!!

Fick ett gosedjur av pappa med :D.  Ny kompis till Kosmos?


Fick lite annat trevligt med men även om det verkar så var det inte tänkt som något inlägg för att redovisa årets julklappar, bara de coolaste!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar