torsdag 20 december 2012

Sista utekvällen i Madrid


Heeej! Det var sista kvällen i Madrid och man hade blivit bjuden till en botellon. För er som inte vet vad det är så är det bara att man tar med sig dricka, sätter sig utomhus och dricker, en förfest fast utomhus. Halvintressant fakta angående det där är att det tydligen är lagligt i vissa delar av Spanien medans andra så är det inte det och en spanjorska sa iaf till mig att i Madrid så tar dom dig bara om du faktiskt kommer ifrån Madrid. Märkligt om det är sant.

Nåväl, eftersom det är i senare delen av december tyckte jag rent spontant att det verkade väldigt kallt och vi kunde ju lika gärna varit hos oss? Men neej, det gick inte! Fast sen gick det och vi drack lite hos oss innan vi gick vidare. Väl där var några tjejer och några killar, en av tjejerna har vi mött innan, hon har ett rätt märkligt namn men är helt fruktansvärt söt alltså. Det roliga är att förra festen så var en viss person hyfsat berusad och frågade henne 10 ggr vad hon hette men mindes det aldrig (för det är så märkligt) och så slutade det med att han halvskrev hennes födelsestad (för det kom han ihåg) varje gång han såg henne, hehe lite kul. Träffade hennes vännina lite plus lite andra skäl så det blir nog ingen future Mr Heintz där inte :).

Just det, på denna botellon fick man höra en rätt märklig kommentar. Jag o Mathias är ju 25, det blev någon löjlig sorts rundfrågning när alla sa sin ålder. Nåväl, en tjej som var 18 frågade mig hur gammal jag var och jag sa att jag inte ville att man skulle tycka jag var gammal och då sa hon "det spelar ingen roll för mig, jag har varit med en kille som var 35". Vad svarar man på det :D?

Ehh, jag tänkte skriva en detaljerad grej av fortsättningen men nu blev jag så trött och lite annat så avslutar med att jag igen, kände att jag verkligen borde börja dansa Zumba och någon annan var rätt glad i hatten och vänligt donerade sin kärlek till någon som såg ut att verkligen behöva den, desperat dessutom.

Hej då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar