tisdag 12 oktober 2010

Solfilm!!

Nu har de äntligen satt dit solfilm så det inte blir så jävla ljust och varmt när solen ligger på. Har också satt upp en nice rullgardin i mitt rum och jag sover jäkligt bra där nu. Gillar verkligen min lilla hörna :). Hade dock varit nice med ett större förråd så jag skulle kunna gömma undan min airconditioner nu när den inte behövs lika mycket. Iofs har den sina funktioner men det finns inte en jättebra ställe för slangen att skjuta ut luft och öppnar man fönstret så blir det tyvärr rätt högljutt på morgonen då det är massa lastbilar som leverar massa skit på morgonen. Iofs, kanske ska kontakta fastighetsgubben och fråga om man kan bygga ett ventilationshål ut.

Nästa projekt är nog att få ett sjysst ljudsystem i lägenheten. Mina gamla högtalare är så sjukt fula och har ju en stor subwoofer som måste stå på golvet som är ful, vore nice att ha lite snygga högtalare i hörnen, finns ju trådlösa högtalare nuförtiden. Fast mest nice hade det varit med nåt sorts ljudsystem där allt ljud kopplas in så man kan typ välja vart musiken ska spelas. Typ 3 kanaler a "köket", "vardagsrum", "görans rum" så man kan ha sjysst musik när man lagar mat men ändå kunna ha musik i sitt egna rum om man är sugen på det. Iofs så löser man ju det hela med trådlösa hörlurar minus när man har folk över. För om jag ska ha en inflyttningsfest så måste jag ju ha musik :). Får väl se hur bra högtalaren i TVn funkar med nya datorn+hdmi antar jag :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar