torsdag 3 januari 2013

Nyår och sådär!

Jag minns den långa kalla nattpromenaden hem.
Gud va trevlig nyår var ändå, vi hade jättefin middag hos Linus familj, 3rätters med jättegod mat, det var en fantastiskt fräsch förrätt med granatäpple, räkor och massa annat som jag inte kommer ihåg. Jättegott verkligen, sen en hel utsökt kalkon med massa marinerade kantareller, god potatis, gel´´e och massa gott. Supertrevligt var det, jag tror alla hade jättetrevligt och hoppas och tror att mina vänner som inte brukar uppskatta middagar kanske börjar göra det ännu mer efter nyår!

Sen hade vi djup samhällsdiskussion. Det blir såklart löjligt att säga djup direkt men tyckte det var väldigt väldigt trevligt också, det var kul att höra ifrån äldre som hade varit journalister i sydafrika och lite sånt där. Jag var väl rätt aktiv också, hoppas inte för mycket så, och ja, jag tycker ändå man pratar för lite om lite vilt skilda ting rent allmänt. Förstår ni vad jag menar? Jag menar att man kanske bara pratar om sina gemensamma vänner t ex med en kompis+ något sidoämne och räknar man på det blir det rätt begränsat men också lite enformigt med vissa. Nu är jag inte själv bäst i världen på att variera samtalsämnen och rent allmänt hålla de mest intressanta samtalen men jag försöker iaf ibland. Ofta är jag dock orolig för att vad jag tycker är intressant inte är riktigt lika intressant för andra, det är ju rätt mycket saker egentligen. T ex så ville jag bara ta upp Khan academy, (jag tjatar om det för mycket) eftersom jag fullkomligt älskar iden på att 1) han är så begåvad, välutbildad och sen gör allt gratis och 2) att man kan få högklassig utbildning gratis via internet ifrån enkel matte till avancerad sådan och även en massa andra ämnen. Men tycker man inte nummer 2 är så intressant så är det ju världens ointressantaste grej mer eller mindre. Nu går jag vidare.

Sen gick vi till Mikael som hade lite fest. Jag drack inte sådär supermycket men jag märker att jag snackar rejält mycket mer skit nu i Sverige :D. Det var värre i fredags när jag blev helt kalas för att jag inte drack något men jag minns t ex att jag typ retade en person för att han hade gått upp lite i vikt sen jag såg honom. Att prata om sin egen vikt o eventuellt driva med sig själv men det är ju fan inte socialt korrekt nånstans. Framförallt inte om det inte är en nära kompis. Haha, annars var det mest trevligt.

Vad skulle jag prata om nu igen? Jaaao, skitsamma, jag har ju fortsatt att ta det lugnt, spela lite poker, läsa mycket och tagit det väldigt lugnt här i bolllebygd, mindre social än alla andra hemmabesök. Jag tror jag ska vända det nu, träffar min bror och hans fru imorgon, en annan kompis på fredag och sen tänkte jag styra upp lite i helgen och sådär. Förresten så fyller jag ju år snart, jag är rätt taggad på att komma tillbaka till Madrid och eventuellt styra upp något sådär första veckan på fredagen jag fyller år men jag tror det blir något litet först, middag t ex och sen ut :).

En gammal favvisskjorta hittad!

Nu undrar jag hur många läser jag har tappat på detta ostrukturerade inlägg men en kul detalj är att jag har letat febrilt efter mina favoritplagg runt mina flyttkartonger i Bollebygd. Det mest är ju köksgrejer och annat som jag inte riktigt kan använda men nu hittade jag "snygga kläder"-lådan efter typ 1,5 år utomlands. Anledningen för att jag inte hittat dom tidigare är för att, istället för att blivit placerade i garaget som allt annat, så la pappa dom i bastun, under alla bänkar. Wiiiho! Julafton igen. Nää, nu ska jag inte skriva såhär långa och ofokuserade inlägg, nu ska jag sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar