onsdag 30 januari 2013

Los blancos, poker osv



Gullig katt som körde någon typ av skogslejongrej, gick ut på yttersta stenen och mjaaoade högt. Gud va jag är svag för katter :D:D:

Hej! Jag mår just nu rätt bra faktiskt! Tycker det mesta är kul och livet går faktiskt sjukt fort. Roliga ämnen har vi mestadels också samt att jag känner en inspiration att jobba mer än vad som krävs, lära mig saker utanför skolan.

POKER
Det gör det rätt märkligt hur jag märkt hur jävla arg jag blivit när jag spelat poker denna månaden. För det har jag också gjort en del men samtidigt kombinerat det bra med skolan. Sjukt arg har jag varit trots att, även om jag haft otur de dagarna, så har det inte ens varit i närheten av sån otur jag har haft tidigare där jag inte blivit arg. Extra konstigt är det då jag vunnit på väldigt låga stakes, är nu upp 5,5k ungefär för månaden men tycker faktiskt jag haft en del otur men det räcker oavsett fint för mig.

NYTT LIVSSCHEMA
Mitt nya livsschema känns faktiskt fantastiskt, jag kör gym varje dag efter skolan en kortis vilket gör att jag har hela kvällarna lediga mer eller medans innan gick 3 kvällar bort i veckan pga springa fram o tillbaka o göra längre pass. Sen har jag kommit i fas med att försöka göra ny mat hela tiden. Lagat har jag alltid gjort men nu testar jag lite ny skit, gjort skit med smördeg, pajer osv. Imorgon tänkte jag göra lite indisk gryta, butterchicken för att vara exakt.

CSN OCH PRIVATEKONOMI
En sak som gör mig lite konfunderad förresten är CSN. Jag har väldigt starkt för mig att jag fick typ 7700 kr nånting per månad men de har sagt att jag ska få 1800 i lån + 770 kr i bidrag  (har för mig, det är så +/- 100 kr iaf) per månad vilket enligt min uträkning var 10800 kr ungefär per månad. Detta är ju sjukt mycket pengar. Jag har levt rätt nice senaste 1,5 året när jag plockat ut 7400 kr/månad. Funderar på om jag ska fortsätta leva rätt snålt eller om jag ska försöka se över mina standarder. Jag har en rätt tvådelad syn när det gäller att använda pengar. Först så var jag väldig ekonomisk och sparade en del o skit men sen började jag fundera på varför då 1000 kr idag är så sjukt mycket mer värt än vad 1000 kr + inflation kommer vara värt när jag är 40. På sätt o vis finns det inte mycket jag kan tänka mig att lägga pengar på extra just nu (mer än vad jag redan gör) men ändå när jag tänker på det gör jag ändå ekonomiska val väldigt ofta. T ex så om jag ser en tröja som är rätt nice men ser sen att den är jävligt dyr så köper jag den inte. T ex fanns det en massa tshirts i gbg i den nya tshirt store/factory på kungsgatan som var nice men tanken på att betala 399 kr för en tshirt bara gör mig irriterad. Eller att handla på svenska cafén i övrigt. Eller att köpa för många drinkar på krogen. Eller massa annat. Nåväl, jag funderar på att omvärdera det där. Kaaanske så istället för 3 månader sommarlov som jag har kanske jag borde räkna med 1,5 månad och göra av med sådär mycket? Jag har väldigt svårt att bestämma mig :D. Nåväl, det är såklart min ensak.

LOS BLANCOS FÖRSTA MATCH MED SVAGA SPANJORER
What else? Idag spelade los blancos, mitt andra fotbollslag här, sin första match. Vi spelar på skolan, på något mystiskt sätt har de fått det hela skitbilligt, vi har bokat 7-8 matcher och vi bör bara betala 12e var för allt + en tshirt. Är med i en whatsappgrupp med laget nu och grejen med whatsapp när det är gruppkonversationer mer än 7 pers är att det blir alldeles för mycket skit för att läsa  hela tiden. Visade sig att mellan skämten hit o dit så var dagens match inte 17:30 utan 16:30, högst jobbigt för mig då jag slutar 17:30. Då det var 25x2 så fick jag spela 10 minuter (slutade lite tidigare) och vi torskade med 5-3. Själv spelar jag inte alls fysiskt i fotboll men herrejävlar vilka fjollor de är. Spelade ju i söndags med samt idag och de är ju värre än italienare här trots att det är skojfotboll. Oavsett proportion (jag känner mig iofs just nu i jävligt bra form, antagligen livsbästa) så är jag rätt stark i kroppen fotbollsmässigt och detta, som borde vara en tillgång, blir helt värdelöst här eftersom om man tacklar någon lätt (och rent) o de faller som käglor så blåser domaren. Det var iaf kul, jättekul faktiskt. Eller inte idag men det kommer bli känner jag. Tycker det är väldigt kul att spela med Los ruletas varje söndag, väldigt trevligt, men är också skönt att slippa åka till Madrid för att spela match utan bara spela direkt i skolan, no krusidullzz. Har lite andra "crewn" att spela med så tror det kommer bli 2-4 dagar i veckan med fotboll vilket känns nice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar