fredag 25 januari 2013

Party, movieframes osv!

Första gången i mitt liv som jag strukit mina lakan :D

Haha gjort en liten bar.

Pizza före

Mooo!
Oj vilken seg dag vi hade. Vi har en lärare som är duktig men det känns som han inte utnyttjar sin potential. Idag började han med att skälla ut oss i typ 45 minuter. Dock var det helt välförtjänt när man tänkte efter. Vi skulle iaf kolla på en film, sen göra 5 st A4s med 8 bilder på var (dvs 40) och med hjälp av bilderna skulle vi försöka berätta historian. Ganska chill uppgift såklart. Jag körde verkligen frame by frame sen och försökte optimera historieberättningen endast mha bilder, vilken följd, vilka som visade vad och vad som bara var förvirrande (och därmed skulle bort). Jag visste att vi skulle ha en presentation men jag antog kanske att man skulle visa bilderna i tystnad och så skulle man avgöra om man kunde berätta historien eller inte. Men nej, vi fick berätta en 20 sekunders och en 2minuters presentation av filmen vilket kändes lite märkligt faktiskt, nu blev ju bilderna fruktansvärt sekundära och man kunde väl egentligen bara läsa upp imdbs synopsis (överraskad att detta faktiskt var även ett svenskt ord) eller köra trailern. Det fick iaf mina noga utvalda bilder till att få antagligen ett av de lägsta betygen. Inte i form av att min presentation var dålig, utan att jag gjorde lite tabbar som iofs många andra gjorde men jag kanske gjorde den värsta. Eller jag vet inte.

Idag så sa han iaf att man fick -30% betyg för sent inlägg, -10% för att handskriva namn. -25% för att inte stämpla häftena och -10% för att inte ha en framsida samt -200% för att inte ens skriva sitt namn. Jag gjorde de 3 sista och borde därmed ha -235% i betyg. FAAAAST till mitt försvar tycker jag inte det är så jättemycket begärt att inte ha minne som en guldfisk, ser man att det är royal tenenbaums och två personer redovisade om den så är det ju skitlätt att minnas vem som är vem. Jag testade mig själv där och jag kunde säga vad alla personer presenterade för filmer utan någon svårighet alls. Dock är det väldigt pinsamt, allt borde man ha fixat och jag glömde väl för en sekund av vad det var för ämne. Så skäms lite även om det säkerligen bara kommer ha marginal effekt på slutbetyget (då det var en väldigt liten uppgift).

Nu ska vi snart ha lite fest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar