torsdag 24 januari 2013

Fest, mer träning o fotboll, arbete o sådär



Hej! Gud va trevligt jag tycker det är att börja skolan igen! Känner mig pepp som tusa. Har haft en förkylning i två veckor som äntligen börjat släppa, tränat nästa varje dag sen fredags. Nu när man bytt gym så tänkte jag köra gymmet 6 dagar i veckan efter skolan, dock relativt korta pass, kanske 45-60 minuter eller så. Dessutom så verkar det som vi ska börja spela ännu mer fotboll, gått med ett till lag som ska spela varje tisdag, ska bli sjukt nice men just nu har vi "bara" inbokat 7 matcher, hoppas det är en start till något permanent.

Har börjat komma igång lite lätt med nya ämnen osv. Vi har en av spaniens bästa arkitekter som lärare, Andrés Jaque och det är ändå väldigt inspirerande och känner att insatserna har ökat lite och att jag vill prestera ännu mer. På de föreläsningarna vi har haft dock så får är han och hans lärjunge helt annat än vad man väntat, trodde han skulle ha skyhöga krav osv men än så länge har han varit väldigt positiv emot precis varenda en och vad alla har gjort, inklusive mig. Oavsett så tänkte jag i mitt huvud ska låtsas som han kräver hård perfektion för att vara nöjd och hoppas kunna prestera bra i den där kursen. Just nu ska jag göra en presentation, tänkte börja lära mig adobe after effects som är ett animeringsprogram och fått en jäkla inspiration för att lära mig detta program, ni vet, sån där feeling man kan få ibland när man bara kan sitta 6-7 timmar i sträck och hålla på med något och sen kolla på klockan och då inse att man suttit längre än man först trott. Jag tror senaste gången jag haft ett sånt moment förutom eventuellt när det gått väldigt bra på poker var när jag höll på med lite hemsidedesign för några år sen. Det är iaf ett väldigt trevligt tillstånd!

Nåväl, så kurser har börjat. Jag har också urban planning vilket jag tycker är väldigt väldigt intressant men är kanske lite besviken på lärarna men framförallt naturen av våra lektioner med grupparbeten osv. Känns som jag har en bra fallenhet för att se helheter och problemlösning samt inkorporeringen av statistik men i gruppdiskussioner, som alltid, så går allt i total slowmotion. Nästan hela den gruppen är helt nya människor och speciellt då vill man inte riktigt börja ta tag i saker med, inte hårdhandskarna, utan med normalhandskarna för att man inte vill göra dåligt intryck. T ex så var vi kanske fyra aktiva av totalt tio i diskussionen, jag satte ihop hela presentationen och sen när vi skulle redovisa på tre pers, jag sa till dom "välj ut en av er fyra för att presentera era resultat lite kort" och så när vi skulle redovisa (inget stort förresten) så satt de bara som idioter och så fick en annan grupp försöka tolka deras nyckelord. Då kände jag iaf för att säga "skärp er för fan" men jag blev istället mild.

Hursomhelst så finns det lite nya trevliga människor i den klassen. Pratat en del med lite kanadensiska tjejer idag, känns skönt att ha lite native speakers ibland. Finns lite andra också som verkar kul, kul med nya människor oavsett då vi innan varit 95% samma pers i varje kurs.

Sen ska vi ha fest på fredag! Det blir väldigt kul, tror det blir en del! Temat är mojito-kväll. Ser framemot det. Nåväl, nu har jag blivit långrandig, ska plugga lite nu. Puss o hej!

Just det! En annan grej som är kul är att jag kan spela poker en del på pokerstars app vilket gör att jag kan spela på buss o annan mellantid och dessutom har det gått bra! Var upp 14k redan i januari på endast 2/4€ med sjuk winrate men igår torskade jag tyvärr 5,4k men är likväl upp 8k för månaden vilket får ses som uppskattat! Det mesta känns fint nu faktiskt. Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar