onsdag 28 november 2012

Stressen och hej hå

Hej hej!
Känner att jag har händelserna, motivationen och medlen att göra en mycket bättre blogg än vad jag gör just nu. Saknar dock energin för tillfället för har i princip dödsångest för tenta imorgon, och sen en tenta på fredag. Tentan imorgon är lite tvådelad förresten. Man kan välja, som sig oftast på fysik, att stirra sig blind på formler och bara leta siffror än att förstå (det funkar) eller försöka förstå allt fint och bra. Jag vill alltid göra alternativ två men det kräver såklart mycket mer tid. Det konstiga dock är när läraren låter en använda alla redskap, i närmst jobba i grupp och rätt många kopierar andras svar. I teorin kan man ju be någon vara online, skriva ner uppgifterna och bara mata ner svaren.

Sen har vi en mattetenta på fredag. Det roliga med det där är att vi alla skandinaver är så efterblivna att han typ halverar kursinnehållet inför proven nu. Det jag failade på sist (återigen, jag fick 39% av 100%, 50% för godkänt) är inte med och nu på fredag ska vi inte ha det där om row vector spaces, nullspaces och allt annat som kändes som rent hokus pokus. Tror det kanske kan gå för sig då. Herregud vad min kindle och onenote är fantastiskt där förresten. Två klick så har jag onenote i en PDF som jag mailar till min kindle och igår satt jag 30 minuter och läste mina mattenotes i sängen. Det funkar helt fantastiskt ärligt talat.

Här är några fotoklass-grejer. Vill mest öka bildratiot lite på bloggen. Förresten är fotografi och dans helt klart de två konstformer som är mest överskattade. Sen ska man ju ha lite roligare motiv än en lampa kanske ;).







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar