onsdag 14 november 2012

Ekonomiska svängningar och andrahandsmarknaden

Hej! Som jag skrivit några gånger här redan så har jag halvt slutat med poker, gick bra (plus) 9 månader irad men sen augusti har det gått helt piss (även om jag inte spelat mycket alls) och jag är back 23k på den tiden. Går väl okej plus för året men känner inget sug och jag funderar om jag måste lägga om min budget om jag ska spela mindre poker rent generellt. Första gången sen gymnasiet typ!

Sökte för skojs skull på blocket på några mobiler jag är sugna på. Hittade en xperia sola för 800 kr. Hittade en xperia P för 1700 kr, den var dock lite dyr imo. Hursomhelst funderar jag på att börja köpa mobiler i andrahand istället för att spara lite cash. Har länge funderat på att man egentligen borde göra något åt den otroliga diskrepans med nyvärdet och andrahandsvärdet men de flesta alternativen känns rätt oskönt/ovärt. Såg iphone 4s för 2300 kr med. Nåväl, ville bara skriva att jag kommer vara fattig och white trash!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar