söndag 11 november 2012

Fotboll samt teoretisk inlärning vs kreativt skapande relaterat till yoga och kickboxning.

Hej! Spelade precis min andra fotbollsmatch med "hollandslaget". Skojmatch iofs men vad gör det? Ställde klockan på 10, börjar bli rätt bra på att lösa de där mattetalen trots att jag är halvsovandes. T ex är det inte superlätt att räkna 17 x 19 i huvudet!! Eller inte så farligt.

Vaknade dock senare som sagt av att vi hade match vid 5. Lite tidigare än vanligt men som tur är var jag hemma igår. Åkte dit, spelade 1x60 minuter och jag var faktiskt helt okej! En 6a eller 7a skulle jag nog säga, beror lite på om man räknar med förutsättningarna eller inte. Gjorde 3-2målet och lite annat som var okej. Kul att det börjar gå lite bättre nuförtiden. Sitter här hos Ernst och vi sitter o läser lite, kanske drar ut en kortis i La Latina ikväll lite senare,  har dock tandläkartid i madrid 10:00 imorgon men är ju inte så svårt att gå upp om man bara har en bestämd tid, det svåra är ju att gå upp på söndagar med endast "egna planer". Sitter och tänker att det är en rätt go känsla man har i kroppen. Det är konstigt hur något så oviktigt som fotboll påverkar min känsla. Förr i tiden var ju fotboll något väldigt viktigt för mig men då hade jag ju fortfarande drömmar och allt det där. Nu har jag andra drömmar :).

Nu ska jag läsa lite om insulationsmaterial inför prov på tisdag. Det är skönt att jobba kreativt och ej svart-på-vitt men tycker att detta ämnet (byggnadsmaterial) där man bara ska läsa och memorera är rätt trevligt på sätt och vis med, iaf som variation. Det är liksom enkelt för hjärnan. Jag hörde någon som pratade om optimal träning. Yoga har jag gjort några gånger, det är ju rätt trevligt men har man liksom hållt på med en ansträngande sport så är det ju väldigt väldigt mycket mindre ansträngande. Kickboxning och sånt där är ju bland det jobbigaste man kan göra och de tränar som satan. Dock har det visat sig att yoga och den graden av träning gör bättre för kroppen än den hårdare träningen. Och det känns som en nästan perfekt koppling till denna typen av lärande. Det är liksom behagligt och lätt, passar de flesta. Sen kanske det är bättre iofs än att ha kunskap och omsätta den kreativt, där faller ju liknelsen. Nåväl, tillbaka till läsandet. Adios!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar