onsdag 21 november 2012

Evernote och google calender - igen :)


Gud va jag älskar evernote och google calendar i kombo. T ex hittar jag massa saker jag vill ha nästa gång jag köper lägenhet. Det kommer dröja väldigt länge antagligen, 4-5 år minst och vid den tiden kommer jag glömma av allt jag hittar nu. Så först börjar jag att göra ett snyggt urklipp med länkar i evernote. Sen lägger jag in en påminnelse 5 år framåt i tiden med namnet på noten och så kollar jag. Sen kan jag släppa det med vetskapen att det aldrig kommer glömmas. Eller så går jag bara igenom "Köp" där jag har bilder på grejer, eller så samlar jag allt i mitt "Framtida hem" note där jag har allt för framtiden som oftast innefattar saker som tar alldeles för stor plats för vad jag har just nu.

Dessa saker är ju inte livsviktiga men det finns mer viktiga saker som är skönt att bara lägga till i kalender och se bara släppa. T ex har jag massa research att göra när jag kommer hem i jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar